06 September 2013

MOJO TERIMA ANUGERAH 5 KALI PLATINUM


Anugerah 5 kali platinum... itulah yang diperolehi oleh Kumpulan Mojo hasil daripada usaha keras mereka selama ini. Mojo dianggotai oleh empat ahli berbakat yang terdiri daripada Aweera, Edry, Denny dan Johar.

Semuanya bermula apabila lagu 'Andai Ku Bercinta Lagi' menjadi lagu hit di setiap corong radio dan dinobatkan sebagai “Artis Baru Terbaik” di Anugerah Industri Muzik ke-19. Ia sekaligus diiktiraf oleh Recording Industry Association of Malaysia (RIM) untuk menerima anugerah tersebut.

Klik gambar untuk imej besar...



“Kami ingin mengucapkan tahniah kepada Mojo di atas pencapaian terbaru mereka memenangi anugerah platinum sebanyak 5 kali di dalam rekod penjualan, kejayaan ini amat mengagumkan dan memberi inpirasi serta motivasi kepada era digital muat turun muzik dan portal.

"Kumpulan ini telah mempamerkan bakat yang berkualiti dan mengharumkan nama Malaysia dengan memenangi anugerah 'Persembahan Vokal Terbaik' dan mendapat tempat kedua keseluruhan di Hong Kong Asian-Pop Music Festival yang di adakan pada bulan Mac tahun ini,” ujar Darren Choy selaku Timbalan Pengerusi RIM.



Anugerah platinum 5 kali tersebut telah disampaikan oleh Darren kepada Mojo di Hard Rock cafe, Kuala Lumpur pada 3 September lalu.

"RIM sentiasa memberi sokongan padu kepada setiap ahli, dalam usaha menerbitkan muzik yang berkualiti dan hasil kerja yang bagus yang boleh di ketengahkan ke peringkat antarabangsa, dan kami gembira di atas pencapaian ini. Kami berharap dapat mendengar lebih banyak kejayaan daripada artis tanah air di masa hadapan," tambah Darren.

Selain anugerah, Mojo juga telah diberi penghormatan untuk menyampaikan lagu tema 'Vikingdom' berjudul 'Dark Clouds' berbahasa Inggeris. Ia juga sekaligus menjadi single terbaru kumpulan itu bagi meningkatkan strategi pemasaran ke peringkat antarabangsa di mana ia akan diedarkan di lebih 80 buah negara mulai September 2013 hingga Mac 2014.


GAMBAR-GAMBAR LAIN:







No comments: