29 August 2015

"BERITA SAYA HIDAP KANSER ITU PALSU" - ADI PUTRA



Baru-baru ini, pelakon Adi Putra atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera Halim, 34, memberitahu bahawa dirinya berasa terkejut dan terkilan apabila ada khabar angin yang didedahkan oleh beberapa blog kononnya dia ditahan di hospital akibat penyakit kanser sehingga berita itu menjadi viral di laman sosial.

Menurut Adi, laporan tersebut tidak sepatutnya dipaparkan sedemikian semata-mata mahu mendapatkan rating tinggi sedangkan dia masih sihat daripada sebarang penyakit.

"Saya terkilan dengan perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab itu semata-mata mahu menaikkan rating blog.

Klik gambar untuk size besar




"Bagaimanapun saya tidak mahu mengambil serius terhadap laporan tersebut memandangkan ia sering terjadi kepada mana-mana selebriti.

"Alhamdulillah, saya masih lagi sihat walafiat, saya ampunkan orang yang membuat fitnah," ujar Adi dipetik sebagai berkata.

Perkara itu membuatkan Adi memuat naik paparan skrin artikel berkenaan di akaun Instagram miliknya sambil meluahkan rasa terkilan terhadap berita yang tersebar itu.



Sementara itu, Adi berkata, berita tersebut mungkin boleh mengelirukan orang ramai sedangkan dia baru sahaja dilantik sebagai penaung Pertubuhan Kebajikan 'Johor I Care' negeri Johor.

"Risau juga orang keliru, tetapi saya ambil perkara ini lebih positif untuk menyebarkan informasi mengenai kesedaran penyakit kanser.

"Penghidap kanser memerlukan sokongan orang sekeliling terutama keluarga. Mereka bukan saja memerlukan kekuatan dalaman untuk sembuh, malah perhatian daripada senya pihak," jelasnya.

Sumber: mStar



         ________________________




No comments: