30 September 2015

36 GAMBAR - MAJLIS HARI LAHIR ANAK CHE TA, AMMAR EFFENDY MERIAH



Anak sulung kepada pelakon jelita Rozita Che Wan (Che Ta), Ammar Effendy baru sahaja menyambut majlis hari lahirnya yang ke-19 pada Isnin lalu.

Majlis tersebut telah berlangsung secara eksklusif dan meriahnya di Flora Terrace, Hampshire Place, Ampang serta turut dihadiri kira-kira 100 orang tetamu yang terdiri daripada keluarga dan juga teman rapat.

Sempena ulangtahun anak sulungnya, Che Ta telah menghadiahkan jam tangan jenama Bell & Ross.

Klik gambar untuk size besar




Menurut Che Ta, dia membeli jam tangan tersebut dengan harga paling rendah selain melihat rekaannya sesuai dengan seorang remaja seusia anaknya.

"Saya beli jam tangan sahaja, jenama Bell & Ross. Kalau hari lahir, hadiahnya biasa-biasa sahaja.

"Tetapi kalau dia bagus dalam peperiksaan, barulah saya beri hadiah yang istimewa," ujar Che ta dipetik sebagai berkata.



Berdasarkan semakan kami, jam tangan rekaan Bruno Belamich kelahiran Switzerland itu berharga antara RM18,000 hingga RM50,000.

Sebelum ini Ammar mendapat hadiah kereta mewah BMW kerana pencapaian terbaiknya dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Sementara itu, Rozita berkata, dia tidak dapat menggambarkan Ammar akhirnya sudah menjadi lelaki dewasa selepas melalui pelbagai dugaan dalam membesarkan anaknya itu serta seorang lagi anak lelaki, Aniq Ezzra, 17.



"Hampir 20 tahun, tidaklah sekejap mana sebab macam-macam peristiwa yang dilalui seiring dengan pembesaran anak-anak.

"Cuma kadang-kadang hati terdetik: "Ooo dah besar anak kita..."jelasnya.

Dalam pada itu kata Che Ta, sebagai seorang ibu yang sibuk dengan kerja, dia tidak boleh mengabaikan anak-anak yang sedang menempuh alam dewasa.



"Anak lelaki ni, kita kena didik betul-betul. Pelajaran kena ada. Agama pun mesti cukup.

"Mereka juga perlu sedar diri asal usul agar boleh bawa diri kemana-mana mereka pergi. Alhamdulillah, setakat ini mereka dengar kata," katanya.

Mengenai Ammar, dia kini sedang menuntut di Universiti HELP di sini mengambil jurusan Ekonomi.

Rozita juga mempunyai seorang anak perempuan, Aaishah Dhia Rana yang kini berusia 11 bulan, hasil perkahwinannya dengan aktor Zain Saidin.


































































Sumber: mStar



         ________________________




No comments: