30 November 2015

20 GAMBAR - FYNN JAMAL & KELUARGA TUNAI UMRAH



"Hambamu datang, Ya Allah, atas izin dan belasmu. hambamu datang penuh rindu. Janganlah kau serik menerima aku, Ya Allah. Akan aku manfaatkan setiapnya demi menyebar cintamu.

"Aku sudah tiba, wahai Nabiku Ibrahim as, meneruskan apa yang telah engkau ajarkan. Aku telah sampai, wahai kekasihku rasulku muhammad saw. Yang aku rindu dan mengharap akan bertemu di suatu hari nanti.





"Aku datang membawa dosa2 yang membeban. Moga2 diizinkan agar tercuci. Harap2 diredhakan untuk disuci.

"Ash-hadu al-laailaaha illallaah. Wa ash-hadu anna muhammadar rasuulullaah. Labbaikallaahumma labbaik.

"This is among the reasons why i love Makkah Madinah. Semua orang sama. Serba hitam. No one cares what you look like. No one cares what bag you have. What shoes. What brand. Tak ada orang peduli langsung.



"Kenapa aku terlalu mencintai haramain? Kerana di sini, aku invisible. Semua orang jadi halimunan di sini. Dan tak ada siapa pun peduli. Yang kelihatan cuma perbuatan dan pergerakan tangan dan kaki.

"It is so poetic, wallahi. Terlalu magnifisi. Tak ada siapa pun kisah kau siapa di sini. Tak ada siapa yang kira. Kecuali Allah," tulis Fynn Jamal di laman IGnya.

Difahamkan, Fynn atau nama sebenarnya Nur Affina Yanti Jamalludin telah ke Tanah Suci Mekah empat hari lalu untuk menunaikan umrah bersama keluarganya.

Klik gambar untuk size besar






































         ________________________




No comments: