07 November 2015

HARGA JUS VAPE BUAT SHARNAAZ AHMAD LUAH RASA MARAH



Menerusi Instagram Sharnaaz Ahmad, dia telah berkongsi pendapat mengenai jus rokok elektronik atau vape ini yang didakwa dijual dengan harga yang agak melampau.





"Aku pun isap vape.. Bila KKM menjadi jadi bigfoot dikala hari megambang ni dek tak cukup duit tabung darah negara.. Kesian pun ada dgn peniaga vape 95% melayu, 3% cina, 1%india 1%lain lain akidah… TETAPI!!!! Disini aku tak meyokong KKM atau vaporiansss..

"Aku rasa dah sampai masanya dipantau sama harga jualan jus yg melampau harganya Rm40 sebotol 30ml.. Face to keyataan raah, modal nak buat satu botol tu cuma Rm1 MAX.. Pengeluar yg bermodalkan Rm1 ringgit ni tolak pada supplier RM15-20 ringgit..

"Margin untung dah Rm14 ringgit.. Dijual pulak pada AKU.. RM 40 hengget sebotol.. Untung pulak si kedai vapionsss RM 20-25 hengget.. Sapa disini yg rabak?!!! Yg dok hisap ni lah.. Eh jangan mudah sangat cakap, “tak payah isap apa apa kan senang” eh mak ang, kalau kami tak ketagih dah lama berenti lah dol!

"Ini penyakit!! Bukn tak usaha nak berubah, USAHA!! Tapi usaha pakai modal bukan ayaq lioq.. Konon vape boleh berenti rokok, lajiooo.. 20% sahaja berhenti terus!! 80% hisap dua dua.. Dulu budjet beli barang berasap 300-400 ringgit sebulan.. Sekarang?? Double boss!!! .. Satu botol ejuice -rm 40 (MURAH) Satu kotak rokok -rm 17 (MAHAL)

"Akai ada? Konklusi nya disini.. Nak berniaga timbang rasa sama bos.. Jangan di kokaknya duit orang melayu jugak dgn harga untung cepat.. Bukak kedai vape pakai lambo boss!!! Bukak gym naik waja ja nih!!! Luahan dari pembeli dan penghisap vape dan segala yg berasap.. Jangan membenci aku pulak ya vapienss sekadar renungan.. Berniaga tu lek lek sudeh ye.. ?????? ?????

"Terima kasih baca sampai abis.. Kalau typo buat buat tak nampak je lah ye.. Selamat malm. Boleh tolong tag taiko taiko vape sini.. Biaq kita sama sama belajar," luah Sharnaaz.



         ________________________




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...