12 February 2016

INFO & ANALISIS PERKAHWINAN 25 JUTA SAM & SYATILLA



Semua sedia maklum yang perkahwinan pelakon paling popular Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin digelar sebagai 'Wedding of The Year' kerana mendapat tajaan bernilai RM25 juta.

Namun begitu, tidak semua yakin dengan jumlah tersebut kerana ada yang mempertikaikannya termasuk memburukkan persalinan yang dipakai pasangan tersebut. Seperti kata pepatah, rumah siap pahat berbunyi!

Bagaimanapun menurut Sam, bukan semuanya ditaja. Malah barang hantaran dan cincin perkahwinan tidak ditaja... ia adalah hasil titik peluh mereka sendiri.





Sehubungan itu, ramai yang tertanya-tanya kos RM25 juta untuk majlis perkahwinan tersebut digunakan untuk apa? Benarkah perkahwinan mereka itu berjumlah RM25 juta atau ia sekadar 'havoc' semata-mata?

Dan ada juga segelintir pihak yang menganggap jumlah tersebut seolah-olah milik Sam & Syatilla sepenuhnya... padahal beberapa barangan yang disponsor sebenarnya harus dipulangkan semula kepada penaja.

Berikut adalah analisis dan pecahan RM25 juta seperti yang diuar-uarkan itu:

1. Barang kemas pengantin (RM20 juta)
Cincin berlian bertatahkan emas putih yang disarungkan pada jari manis Syatila sahaja bernilai RM128 ribu. Manakala, mahkota bertatahkan emas putih pula bernilai lebih RM8 juta.




2. Baju kahwin (RM730,000)
Kos baju untuk majlis malam berinai, akad nikah dan persandingan bagi pasangan ini pula bernilai RM730,000. Baju akad nikah pasangan tersebut direka oleh Syaiful Baharim.




3. Kek kahwin (RM18,000)
Kek kahwin setinggi 8 tingkat itu dikatakan berlainan perisa untuk setiap tingkat dan dibuat oleh Chef Harry Aberhim.




4. Cenderahati tetamu (RM45,000)




5. Hiasan majlis perkahwinan (RM 405,000)




6. Video & Fotografi (RM90,000)




7. Kos pengangkutan & kenderaan (RM35,000)




8. Lain-lain kos (RM3.5 juta)








         ________________________






No comments: