10 March 2016

RUMAH KENA LELONG - SHEILA AMZAH TERINGAT MASA SUSAH



Bukan semua artis kita asalnya hidup senang. Ada juga yang terpaksa kais pagi makan pagi demi mencari sesuap nasi.

Dalam hal ini, Sheila Amzah juga tidak ketinggalan menghadapi saat-saat susah ketika dia masih kecil. Malah latar belakang keluarganya yang umpama 'merempat' suatu ketika dahulu terpaksa ditempuhnya dengan tabah sebelum mencapai kesenangan seperti sekarang.

Berikut adalah catatan Sheila:






"Masa ni umur 11 tahun, duduk rumah teres 3 bilik, pastu ekonomi gawat, takleh nak bayar rumah, then rumah kena lelong..

"Pindah randah 7 rumah in the same taman.. malu lah juga dengan kawan sekolah menengah time tu, nak buat macam mana,duit tak ada..

"Tapi Alhamdulillah sekarang hidup masih sederhana, cukup makan pakai, tapi dah ada rumah sendiri.. Orang selalu nampak kita MACAM senang, tapi orang tak tau macam mana kita "bersilat" untuk capai stability kehidupan.

"Yang sedang susah, anggap lah itu ujian Dan jangan lah putus asa.. yang memang dah time beranak memang kaya, jangan lah tinggi diri sebab semua ni bukan kita punya pun.. Tuhan kasi pinjam je."

ARTIKEL TERDAHULU


Foto: Sheila IG


         ________________________





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...