18 August 2016

10 FOTO - MAJLIS AQIQAH, DOA SELAMAT & CUKUR JAMBUL ANAK PASANGAN PELAMIN FANTASIA



Pasangan juara program Pelamin Fantasia, Muhammad Syawaluddin Ghazali (Syawal dan Norafiqah Ma Hassan (Fiqa) telah mengadakan majlis aqiqah, doa selamat dan cukur jambul untuk anak sulung mereka, Sofia Azzahra.

Majlis yang berlangsung pada hari Sabtu lalu itu telah diadakan di Syawal Best Farm, Dengkil Selangor.

Ditanya pengalaman dan perasaan bergelar bapa hampir tiga bulan ini, akui Syawal, perkara paling mencabar adalah ketika menjaga anak yang sedang meragam. Katanya, dia akan menjadi cepat panik apabila mendengar anak perempuan itu menangis.





"Benda paling susah bagi saya kalau jaga anak ialah bila dia meragam. Sofia jenis kalau menangis agak susah nak berhenti.

"Waktu tu memang angkat bendera putih terus, saya tak boleh dengar kalau 'baby' menangis, bukan sebab rimas tapi saya akan jadi cepat panik. Rasa macam ada yang tak kena, tak tahu nak pujuk macam mana, kelam kabut juga saya dibuatnya.

"Bila Sofia menangis, terus saya panggil Fiqa. Tapi yang peliknya bila ibu dia pegang, sekejap je dah berhenti menangis. Saya rasakan bayi ni memang dia tahu bau badan ibu dia. Lain kot dengan bau ayah dia ni, mungkin melekat bau lembu ke kambing ke tak tahulah," cerita sambil ketawa.

Tambah Syawal lagi, selepas bergelar bapa, rutin hariannya agak berbeza dan rezeki pula semakin bertambah.



"Alhamdulillah, lepas kehadiran Sofia Azzahra dalam hidup kami perubahan yang saya sendiri dapat rasa adalah rezeki makin bertambah. Selain itu, saya juga dah ada jam loceng kecil, setiap jam 6.00 pagi dia dah kejutkan kami. Nak menyusulah, tukar lampinlah, kita ni yang mengantuk kenalah juga bangun layan dia.

"Rutin harian tak payah cakaplah, memang berubah terus. Saya tolong juga Fiqa uruskan anak lebih-lebih lagi jika saya tak bekerja. Bila dah jadi bapa ni lain sikitlah perasaannya sebab kalau pergi kerja pun rasa rindu memang tak dapat nak elak.

"Rasa macam tak sabar tunggu habis kerja hanya kerana nak bermain dan melihat gelagat dia. Tapi itulah, betul orang kata anak ini cepat membesar. Pejam celik sekejap saja Sofea dah berusia 3 bulan," katanya.

Dalam perkembangan terbaru, Syawal yang juga merupakan penternak lembu dan kambing kini sibuk menguruskan produk susu kambing keluaran syarikatnya, Syawal Best Farm.



___________________________________________________
--- IKLAN ---

BERMINAT UNTUK BERIKLAN DI MYARTIS?   KLIK UNTUK INFO
_____________________________________________________














Sumber: Astro Gempak
Foto: @fariselazhar


         ________________________





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...