10 August 2016

PANGGILAN DATO - IFA RAZIAH RASA JANGGAL



Mungkin ramai yang masih belum tahu bahawa bintang versatil 2016 iaitu Ifa Raziah sebelum ini pernah menerima Darjah Kebesaran dan Pingat di atas khidmatnya kepada masyarakat.

Walau bagaimanapun, Ifa atau nama sebenarnya Saripah Raziah Mustapha, hanya akan menggunakan gelaran tersebut ketika di menghadiri ke majlis rasmi sahaja.

"Seperti sedia maklum saya pernah kongsikan hal ini kepada rakan kenalan dan yang mengenali diri ini, saya hanya akan gunakan gelaran ini di majlis-majlis rasmi sahaja.





"Untuk majlis persembahan pentas saya tidak pakai, biarlah orang tahu sendiri. Malah, saya sendiri tidak kerap menggunakan gelaran tersebut sebab saya mengaku agak janggal bila orang panggil saya Dato," ujar Ifa dipetik sebagai sebagai berkata.

Sementara itu, Ifa berkata yang beliau tidak kisah andai peminat atau yang mengenalinya tersalah panggil tanpa menyebut Dato.

"Saya tidak kisah kalau orang tak panggil dengan gelaran itu, lagipun Dato itu hanya diguna pakai pada nama penuh, Dato Saripah Raziah dan bukan Ifa Raziah kerana itulah yang termaktub dalam watikah tersebut," jelasnya.



___________________________________________________
--- IKLAN ---

BERMINAT UNTUK BERIKLAN DI MYARTIS?   KLIK UNTUK INFO
_____________________________________________________


Sumber: Media Hiburan
Foto: Ifa Raziah


         ________________________





No comments: