18 April 2017

"DATO SAYA SAH & STATUS DOKTOR SUDAH MASUK IC" - TEGAS BOY IMAN



Semua mengetahui bahawa pelakon Boy Iman atau nama penuhnya Norul Iman Abd Rahman telah mendapat gelaran 'Dato' dan juga 'Doktor'.

Ada dikalangan mereka mendakwa Boy Iman membeli gelaran 'Dato' daripada kerabat Naning. Bukan itu sahaja, status 'Doktor' turut dipertikaikan.

Akui Boy Iman, adakala tindakannya itu tidak disukai orang.

Klik untuk gambar besar




"Sebenarnya saya pun seorang manusia biasa saja. Kadang tanpa saya sendiri sedar benda yang saya lalukan rupanya salah, perkara itu orang tidak suka. Tapi saya tak boleh nak puaskan semua hati orang.

"Kadang-kadang banyak juga kontroversi yang berlaku pada diri saya. Antaranya gelaran Dato saya ambil dari Naning dan pernah juga dikaitkan dengan kakak kepada Emma Maembong, Effa.

"Ketika itu pula saya ada masalah rumah tangga," ujarnya ketika ditemui media pada majlis pelancaran DBI Homes Hari Bertemu Pelanggan di Hampshire Flora Terrace, Kuala Lumpur.

Ditanya adakah status yang diberikan sebagai seorang 'Dato' dan juga 'Doktor' sah atau tidak ini jawap Boy Iman.



"Dato saya sah dan saya dapat dari Pahang. Manakala status Doktor saya pula sudah dimasukkan ke dalam kad pengenalan saya.

"Kad pengenalan berstatus Doktor ini pun dikeluarkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara, bukan suka-suka boleh letak macam itu," tegasnya.

Sekitar dua tahun lalu, nama Boy Iman hangat dikaitkan dengan kontroversi bercinta dengan kakak kepada pelakon terkenal Emma Maembong iaitu Effa.

Selepas kontroversi itu senyap, timbul pula kontroversi dikatakan Boy Iman membeli gelaran Dato. Satu demi satu kontroversi yang melanda atas diri pelakon itu, terbaru pula status Doktor.






www.myartis.com / Sumber: Media Hiburan




         ________________________





No comments: