05 May 2017

KERANA ANGGERIK - ADIRA SUHAIMI HILANG 25 KG



Penyanyi Adira Suhaimi yang baharu sahaja melahirkan anak sulung yang diberi nama Anggerik sekitar Mac lalu itu mendedahkan berat badannya turun sebanyak 25 kilogram.

Menurut Adira, dia tidak melakukan sebarang diet atau senaman tertentu untuk mengurangkan berat badannya. Tapi dia sekadar menjalani tempoh berpantang seperti amalan biasa wanita yang baharu bersalin.

"Semasa mengandung berat badan saya mencecah 74 kilogram dan Alhamdulillah selepas dua bulan bersalin kini hanya 49 kilogram sahaja.





"Jujurnya saya memang tak amalkan diet dan senaman yang ketat kerana bersalin secara pembedahan dan hanya berpantang biasa.

"Mungkin faktor saya menyusu badan menjadi antara faktor saya cepat kurus," jelasnya ketika ditemui pada sidang media pengumuman Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 3.0 (ABPBH3.0).

Penyanyi lagu 'Aku Ada Kamu' itu dicalonkan menerusi kategori Artis Sensasi bersama empat calon lain iaitu Elly Mazlein, Neelofa, Fattah Amin dan Uqasha Senrose.

Klik untuk gambar besar


Masih belum berpuas hati dengan berat badannya itu, Adira mahu mendapatkan kembali berat badannya sebelum hamil iaitu 42 kilogram.

Malah dia masih berpantang walaupun tempoh itu sudah selesai kerana ingin memastikan dia benar-benar pulih dan mendapat bentuk tubuh idaman.

"Walaupun berpantang dah habis tetapi saya tetap teruskan dengan tidak mengambil makanan berminyak dan minum air sejuk.



"Bukan kerana hendak kurus sangat tetapi lebih kepada ingin memastikan luka pembedahan saya benar-benar pulih," ujarnya.

Bercakap mengenai rutinnya sebagai ibu, kata Adira yang dia setiap hari mempelajari banyak perkara baharu dan menyifatkan ia sebagai pengalaman terbaik.

Adira berkahwin dengan usahawan Datuk Seri Adnan Abu atau lebih dikenali sebagai Datuk Red di Songkhla, Thailand pada 3 Disember 2015.






www.myartis.com / Sumber: mStar




         ________________________





No comments: