01 September 2017

NYANYIAN SHEILA MAJID DIKRITIK 'SUMBANG' - ANAK LUAH RASA BERANG


Kita semua sedia maklum mengenai ratu jazz negara, Datuk Sheila Majid yang telah membuat persembahan penutup di Sukan SEA 2017 (KL2017) baru-baru ini.





Bagaimanapun, penyanyi lagu 'Boneka' itu telah menerima kritikan apabila dikatakan 'sumbang'.

Tindakan bekas suami Sheila iaitu Roslan Aziz mengkritik persembahan bekas isterinya itu mengundang perbalahan.

Roslan berkata, persembahan pembukaan acara itu berlangsung dengan sempurna namun ia ditutup dengan persembahan 'sumbang' Sheila.

"Selepas terlepas menyaksikan persembahan pembukaan yang 'sempurna', saya tidak mahu terlepas menyaksikan acara penutup.

Klik untuk gambar besar


"Satu-satunya kelainan adalah apabila Sheila menyanyi lagu Legenda dengan sumbang," tulis Roslan di Facebook.

Kritikan itu turut mengundang rasa tidak puas hati dan menimbulkan kemarahan anak perempuan mereka, Kayda Aziz yang tampil mempertahankan persembahan ibunya.

Kayda secara sinis meninggalkan komen seolah-olah bapanya itu meletakkan standard setiap persembahan pentas perlu menjadi seperti penyanyi antarabangsa, Celine Dion.



Namun menerusi satu komen balas kepada pengguna Facebook lain, Roslan menyatakan bahawa kenyataannya itu dibuat secara profesional.

"Dia (Sheila) tetap menjadi salah seorang (penyanyi) kegemaran saya," kata Roslan.

Berdasarkan pemeriksaan, Kayda terus berbalas komen secara beremosi dengan pengguna Facebook lain yang turut mempertikaikan mutu vokal Sheila.

Selain itu, pada posting yang sama, anak lelaki mereka iaitu Megat Abdul Majid Aziz turut dilihat mempertahankan ibunya dan meminta orang luar tidak membuat komen negatif terhadap Sheila.



"Kepada rakan atau peminat ibu dan bapa saya dan juga orang yang sengaja nak menyibuk, hanya Sheila Majid dan Roslan Aziz boleh menilai antara satu sama lain.

"Itu adalah kelebihan mereka, percayalah. Namun kalau saya lihat ada di antara anda yang tidak menghormati ibu saya, kita akan mengenali antara satu sama lain," tulisnya di ruang komen.

Pada acara itu malam Rabu, Sheila turut berduet dengan Kayda menerusi lagu ikoniknya, 'Sinaran'.


www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: