08 October 2017

MAHU KURANG BERJUMPA - ELFIRA & TUNANG SABAR HADAPI DUGAAN


"Kalau nak jumpa masa tunang ni, Sufian akan datang rumah dan mak saya akan masak. Untuk keluar dating tu tak adalah, sebab tak cukup-cukup ke nak berkenalan.





"Dulupun kita orang tak adalah berjumpa, jumpa pun sebab kerja, memang kalau kita nak dating mengenali each other tu tak ada.

"Kita pergi bercuti hari tu pun ada mama dan adik saya," ujar pelakon Elfira Loy yang memeberitahu bahawa mereka akan mengurangkan untuk berjumpa.

Kata Elfira, sebelum mengikat tali pertunangan pun, beliau dan penyanyi Sufian Suhaimi tidaklah kerap berjumpa.

Dalam pada itu, Elfira mahupun Sufian tidak menafikan bahawa dugaan sewaktu bertunang ini begitu mencabar.

Klik untuk gambar besar


Pun begitu, mereka berdua mengambil pendekatan untuk berbincang dan bersabar dengan setiap dugaan yang bakal ditempuhi.

Dugaan yang mereka bakal tempuhi adalah sepanjang pertunangan ini, sehinggalah tiba hari pernikahan mereka yang bakal dijadualkan berlangsung pada Mac tahun depan.

"Masa merisik pun sebenarnya dugaan tu dah terasa ada dan dah ada. Contohnya masa kami pilih tarikh nak merisik terus keluar kes Sufian yang pasal kes viral Bigo dia (Sufian) menghubungi saya dan mama untuk maklumkan keadaan sebenar.



"Ketika panas isu itu, saya memilih untuk tidur dan tidak gelabah. Selain dengan harapan bangun keesokan harinya akan ada penjelasan.

"Jadi saya tak boleh terburu-buru meletakkan andaian. Mungkin itu juga dugaan yang mahu menguji hubungan kami.

"Dalam hubungan ini, jika kita boleh menerima seseorang itu dalam keadaan baik dan sebaliknya, bererti kita sedang berusaha untuk menjaga ikatan ke tahap lebih baik.

"Kita sama-sama memperbaiki kekurangan yang ada. Insya-Allah," tutur Elfira yang bertunang pada Jumaat lalu (6 Oktober).



Difahamkan, majlis pernikahan dan resepsi yang bakal diadakan pada bulan Mac tahun depan, akan merangkumi tiga majlis termasuklah majlis akad nikah, majlis resepsi pihak perempuan dan majlis resepsi pihak lelaki.

Bagaimanapun, belum diputuskan lagi kerana mereka masih belum mempunyai lokasi majlis.

"Setakat ini kami memutuskan untuk adakan tiga majlis saja. Satu majlis nikah, kemudian diikuti dua majlis resepsi. Jujur hingga kini lokasi majlis kami masih belum ada," jelasnya.


www.myartis.com / Sumber: Rotikaya


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: