16 December 2017

TAK TRAUMA KAHWIN LAGI: "BERI SAYA TEMPOH LUPAKAN" - HAFIZ HAMIDUN


Kemelut rumah tangga penyanyi Hafiz Haminun dan bekas isteri, Joy Revfa atau nama sebenarnya Siti Arifah Amin sebelum ini mendapat perhatian ramai.





Masalah dokumentasi dan keraguan dalam perkahwinan menyebabkan pasangan itu bercerai beberapa bulan dulu.

Melalui siri episod hitam dalam perkahwinan terdahulu tidak membuatkan Hafiz Hamidun takut ataupun serik untuk berkahwin lagi.

Tetapi jelasnya, apa yang berlaku cukup mencabar dirinya pada tahun ini tetapi beliau menganggap ia satu pengajaran dalam hidup.

Kata Hafiz, beliau memerlukan masa untuk melupakan sejarah hitam yang berlaku sebelum berfikir soal untuk berkahwin lagi.

Klik untuk gambar besar


"Perancangan untuk berumahtangga berjaya namun tidak seindah yang dijangka. Walaupun saya cuba sedaya upaya untuk menyelamatkannya, ia berakhir dengan keadaan yang rumit.

"Saya tidak menyalahkan sesiapa tetapi apa yang berlaku menjadi pengajaran buat diri saya. Beri saya tempoh setahun dua untuk melupakan episod hitam ini.

"Jodoh dan rezeki di luar kuasa saya. Biar saya perbetulkan hidup saya semula. Kalau jodoh datang, siapa saya untuk menolaknya," tuturnya.

Kita tidak boleh mengubah apa yang terjadi di masa silam dan sememangnya lebih baik untuk meneruskan hidup daripada mengenangkan segala episod hitam yang berlaku. InshaAllah, ada jodoh Hafiz nanti.






www.myartis.com / Sumber: Kosmo


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: