17 March 2018

"TAK MASALAH DITEGUR, TAPI JAGALAH BAHASA" - FATHIA


"Saya tak ada masalah kalau orang nak tegur, tapi jagalah bahasa tu, jangan sampai guna perkataan lucah dan sebagainya.





"Saya pun manusia biasa, ada perasaan dan hati, mungkin tegur cara kasar begitu normal bagi mereka tapi tidak pada saya.

"Tak ada masalah pun kalau cakap elok-elok. Keluarga, teman-teman dan rakan artis senior pun tegur saya dengan penuh kelembutan," tutur pelakon kontroversi, Fathia Latiff yang berharap netizen yang menegurnya di laman sosial menjaga bahasa dan tutur kata ketika meninggalkan komen masing-masing.

Fathia berkata, dia terbuka menerima sebarang bentuk teguran, namun kecewa dengan sikap sesetengah mereka yang menggunakan bahasa kurang beradab.

Klik untuk gambar besar


Sementara itu, aktres berusia 30 tahun ini mengakui dia ambil peduli dengan setiap komen yang ditinggalkan netizen di laman sosial.

Malah, teguran yang dilemparkan mereka itu sedikit sebanyak membuatkan dirinya menjadi insan yang lebih baik.

"Saya ambil peduli semua komen masyarakat dan jadikan itu sebagai panduan untuk menjadi individu lebih berguna.



"Cumanya cara teguran tu tolonglah lebih beradab. Sedangkan Nabi Muhammad SAW pun menegur dengan cara yang begitu lembut dan berhemah.

"Belajar cara nak tegur orang dulu, kalau nak tegur cara kasar, lebih baik tak payah. Tengok diri sendiri dahulu sebab kita manusia tak ada yang sempurna," ujarnya.

Dalam perkembangan yang lain, Fathia bakal muncul dengan lagu baharu dan bakal memulakan penggambaran untuk drama tidak lama lagi.

Sebelum ini nama Fathia hangat dalam kalangan netizen apabila pernah dikaitkan dengan beberapa kontroversi di laman sosial.






www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: