21 April 2018

DIPENJARA 14 HARI - IBU AZRI AF9 HAMPIR PITAM MERAUNG


"Mungkin ini ujian Allah dan orang luar tidak sepatutnya membuat andaian negatif kerana mereka tidak tahu perkara sebenar.





"Saya kenal siapa suami dan tahu bagaimana sikapnya. Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kami. Perasaan sayang saya terhadapnya tidak pernah luntur.

"Dia suami saya, sudah pasti saya sayangkannya," kata penyanyi Salma Asis, 27, yang berharap orang luar tidak membuat spekulasi kerana hanya mereka yang tahu perkara sebenar.

Meskipun berat terpaksa berpisah 14 hari, pemenang 3 Juara itu berkata, dia dan keluarganya reda menerima keputusan itu.

Mahkamah Sesyen Petaling Jaya, semalam menjatuhkan hukuman penjara 14 hari dan denda RM5,000 terhadap suami Salma iaitu Azri selepas mengaku bersalah mendera anak perempuan tirinya dengan mencelup kedua-dua tangan mangsa ke dalam air panas, dua tahun lalu.

Klik untuk gambar besar


Hakim Norshila Kamaruddin menjatuhkan hukuman itu selepas Azri atau nama penuhnya Mohammad Azri Abdullah, 31, menukar pengakuan bersalah semalam, pada hari pertama perbicaraan kes itu sepatutnya berlangsung.

Mahkamah memerintahkan Azri yang juga bintang Akademi Fantasia musim ke-9 (AF9) menjalani hukuman penjara bermula semalam dan penjara enam bulan lagi, jika gagal membayar denda.

Salma berkata, suaminya turut berpesan supaya mereka sekeluarga menerima keputusan itu dengan hati terbuka dan bersabar.

"Dia minta saya jaga anak dengan baik dan menguruskan segala keperluan mereka. Cuma tadi, saya hiba apabila melihat anak (mangsa) menangis. Dia memberitahu, mahukan papa.



"Keluarga juga faham dan meminta saya bersabar. Saya terima ujian ini kerana percaya, ada hikmah di sebaliknya.

Saya tidak mahu bercerita lebih, bimbang nanti orang berfikir yang bukan-bukan," tutur bekas juara Mentor musim ke-5.

Sejurus selepas mahkamah menjatuhkan hukuman, ibu Azri, isteri, anak-anak termasuk mangsa serta kakaknya yang berada di galeri awam terus meluru ke kandang tertuduh untuk memeluknya.

Manakala ibunya yang hampir pitam meraung-raung sambil menarik tertuduh sebelum ditenangkan anggota polis.



"Nanti orang pukul, nanti orang pukul dia. Jangan pergi! Jangan! Dia nak siapkan sekolah anak, dia mandikan anak, dia bagi anak makan! Orang tak tahu!," jerit wanita itu.

Azri didakwa melakukan penganiayaan terhadap kanak-kanak yang kini berumur 11 tahun itu di pangsapuri di Seksyen 9, Subang Jaya, jam 8 pagi pada 5 Mei 2016.

Dia didakwa mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun atau denda atau kedua-duanya.

Mengikut fakta kes, ketika kejadian mangsa yang ketika itu berumur sembilan tahun tidak mengaku mengambil coklat menyebabkan tertuduh mengambil sebuah periuk yang berisi air panas dan mencelup kedua-dua belah tangan anak tirinya itu.

Untuk makluman, Azri dan Salma berkahwin pada 31 Jan 2015 dan mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan. Salma juga mempunyai dua anak iaitu mangsa dan seorang anak lelaki menerusi perkahwinan terdahulu.




www.myartis.com / Sumber: Berita Harian & mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: