25 May 2018

"HENTIKANLAH! TAK FAHAM BAHASA" - TEGUR UDE PADA BEKAS ISTERI


"Motif? Rasanya sudah boleh hentikan permainan ini. Tak habis-habis ke post benda poyo. Nak minta 'makcik bawang' buat dosa banyak-banyak.





"Nanti adalah yang suci tiada dosa mesej peribadi dengan cacian makian. Segala bagai, kerana apa ? Kerana post yang mengundang tak berkesudahan ni. Hentikanlah!

"Makin diam makin menjadi-jadi pula, saya tak suka tegur di IG ni. Tapi sudah banyak kali tegur di belakang tak faham bahasa.

"Mungkin cara ini boleh buat awak faham dan kebaikan semua pihak," ujar suami pelakon Izreen Azminda iaitu Ude Wahid yang menegur bekas isterinya iaitu Intan Liana Saleh yang memuatnaik status mengaitkan anak mereka di media sosial.

Ude atau nama sebenarnya Muhamad Radzi Abdul Wahid, 30, berkata, posting berbaur simpati itu hanya akan menimbulkan kemarahan masyarakat terhadap dirinya.

Klik untuk gambar besar


Jelas Ude, dia terpaksa menegur di laman sosial berikutan bekas isterinya itu masih melakukan perkara sama biarpun sudah beberapa kali tegur secara baik.

Katanya, teguran secara terbuka itu mungkin membuat Intan lebih faham dan untuk kebaikan semua pihak.

Dalam masa sama, Pemuzik bebas itu turut meminta masyarakat berhenti mencaci sehingga mencabar kesabaran dirinya.

"Cukup-cukuplah bulan baik ni tak payah nak maki-maki mencabar kesabaran orang. Banyak kerja lebih baik korang boleh buat," katanya.



Bagaimanapun, status tersebut sudah dipadamkan selepas hampir sejam dimuatnaik. Ude seterusnya memuatnaik gambar 'jaga tepi kain sendiri' serta kapsyen yang agak 'pedas'.

Untuk makluman, Ude dan Intan berkahwin pada 1 Mac 2013 dan bercerai talak satu pada 22 Mac lalu. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua orang anak iaitu Arish Muqri, 3, serta Ariq Muqri, 1.

Pada November lalu, pelakon Izreen mendedahkan sudah berkahwin dengan Ude pada 8 Ogos 2017 secara tertutup dan ia dirahsiakan atas permintaan suaminya itu.

Sebelum ini, Ude dan Izreen telah berbulan madu di Bali setelah Ude dan Intan sah bercerai. Izreen juga memberitahu sedang berbahagia dan tidak terkesan dengan komen-komen netizen walaupun mematikan fungsi komen di Instagramnya.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: