10 May 2018

RENDANG AZWAN ALI TAK MENJADI


Janji manis dan rendang percuma Calon Bebas, Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA yang bertanding kerusi DUN Bukit Antarabangsa itu nampaknya tidak menjadi apabila beliau hanya mampu memperoleh 90 undi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).





Bukan setakat undian yang paling terendah diperoleh dalam PRU14, tetapi Diva AA juga melihat Barisan Nasional (BN) kalah dalam membentuk kerajaan.

Lebih hangat... apabila abangnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berjaya mengekalkan kemenangan dengan majoriti 25,512 undi dalam pertandingan lima penjuru kerusi DUN berkenaan.

Perkara itu diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan Raya Bahagian Ampang, Abd Hamid Hussain selepas selesai proses penjumlahan undi bagi semua 19 pusat mengundi dalam DUN berkenaan.

Azmin memperoleh 30,892 undi, Salwa Yunus (BN-5380), Sharifah Hazlizah Syed Ariffin (PAS -2311) dan Ahmad Kamarudin (PRM -116).

Bagaimanapun, Azwan tidak kelihatan di Pusat Penjumlahan Rasmi Undi di Dewan Dato' Ahmad Razali, malam semalam.

Klik untuk gamba besar


Azwan ketika dihubungi berkata, beliau sudah melakukan yang terbaik dan menghormati apa sahaja keputusan yang dibuat oleh rakyat.

"Siapa pun yang memimpin negara, 'biaq pi'… yang penting kita semua sudah melalui peristiwa warna-warni sepanjang PRU14.

"Dan paling penting, Diva AA tetap akan menunaikan janji untuk membelanjakan rendang kepada pengundi kawasan itu," katanya.

Selebriti kontroversi itu berkata, beliau percaya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mempunyai kuasa mengira undi.

"Jadi tak perlulah pertikaikan ketelusan mereka menjalankan tugas, cara pengiraan atau terdapat penipuan. Ingat pada Allah selalu, insya-Allah kita akan berjaya di dunia dan akhirat," ujarnya.

Selepas ini, kemanakah hala tuju Diva AA ini setelah kalah dalam PRU14?


www.myartis.com / Sumber: mynewshub


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: