24 June 2018

BUKA TUDUNG LEPAS RAMADAN - FAZURA AKUI JALAN HIDUPNYA BERBEZA


Pelakon Nur Fazura yang mengenakan tudung pada bulan Ramadan itu telah mendapat pujian ramai namun semua itu sudah tidak lagi apabila beliau memilih untuk membukanya selepas bulan mulia itu.





Tindakan pelakon isteri kepada Fattah Amin itu membuka hijab selepas mengayakannya sepanjang Ramadan itu telah mendapat pelbagai reaksi netizen.

Segelintir netizen kecewa dan mempersoalkan keputusan pelakon 'J Revolusi' itu untuk kembali kepada penampilan asal iaitu tidak bertudung.

Bagaimanapun, Fazura yang menjawab pertanyaan seorang pengikutnya menjelaskan bahawa niatnya untuk berhijab setiap kali tibanya Ramadan bukan sekadar menghormati bulan suci itu, malahan melatih dirinya untuk menjadi insan yang lebih baik.

Klik untuk gambar besar


Fazura berkata, dia terpaksa menanggalkan hijab disebabkan perjalanan kehidupannya yang sudah tertulis adalah berbeza daripada wanita lain.

"Kenapa saya membuka hijab selepas Ramadan semata-mata kerana perjalanan kehidupan saya yang telah tertulis berbeza dengan anda dan wanita lain di dunia ini.

"Saya tidak mahu bercakap tentang perkara ini lagi, ia adalah rahsia antara saya dengan Allah," ujarnya yang menjelasakan tindakan itu diambil atas sebab tertentu.



Dalam pada itu, tambah Fazura, dia percaya perkara paling penting untuk berubah ke arah itu ialah niat yang benar-benar ikhlas untuk menjadi seorang muslimah sebenar.

Katanya, dia mahu perubahan yang akan diambil itu disebabkan dirinya sendiri dan bukan disebabkan pandangan orang lain.

"Saya percaya ia penting bagi saya untuk benar-benar komited dan dengan niat sebenar apabila saya mengubah sepenuhnya secara rohani untuk menjadi muslimah sebenar," tuturnya lagi.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: