12 July 2018

KEHADIRAN SHAHIR DALAM PROGRAM AMAL - INI JAWAPAN ERRA


Semua mengetahui pelakon dan penyanyi Erra Fazira hadir bersama bekas peserta Akademi Fantasia Megastar (AF Megestar), Shahir Zawawi dalam program amal di Pusat Kesihatan Mental (Mentari), Hospital Selayang (HS) baru-baru ini.





Ramai mengatakan Shahir hadir bersama Erra yang dikatakan menjalin hubungan rapat itu adalah sebagai gimik meraih perhatian peminat.

Namun semua itu dinafikan sendiri oleh Erra yang memberitahu bahawa kehadiran penyanyi lagu 'Kebahagiaan Dalam Perpisahan' itu bagi menghiburkan pesakit-pesakit di wad psikiatri dan Pusat Kesihatan Mental (Mentari) Hospital Selayang pada 27 Jun lalu adalah atas undangannya.

Erra berkata, dia berbangga dengan Shahir kerana sanggup mengenepikan semua masalah peribadinya demi bersama-sama menjayakan program itu selain membuat persembahan di hadapan pesakit mental.

Klik untuk gambar besar


"Program itu sebenarnya anjuran Persatuan Sokongan dan Kesedaran Penyakit Mental (Miasa) dan saya turut ajak rakan-rakan selebriti termasuk Shahir sekiranya mereka lapang untuk menyertai acara itu.

"Kebetulan dia pun kenal dengan presiden Miasa iaitu Anita Abu Bakar jadi dia pun bersetuju untuk hadir ke acara itu.

"Saya kagum kerana dia sanggup ketepikan apa juga masalah yang sedang dia hadapi dan meluangkan masa bersama-sama pesakit di wad berkenaan," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran program Solidariti Untuk Penyakit Mental anjuran Miasa yang diadakan pada Rabu.

Program itu diadakan bagi mewujudkan kesedaran masyarakat berhubung penyakit mental selain memberi sokongan kepada pesakit-pesakit yang menderita masalah tersebut.



Erra kini aktif dalam kempen dan program bersama Maisa bagi membantu mewujudkan kesedaran mengenai penyakit mental.

Rakaman video pada program itu tular ekoran Shahir yang sudah beberapa bulan menghilangkan diri dari radar industri hiburan selepas tamatnya pentas akhir AF Megastar pada Oktober lalu.

Menerusi satu video yang dimuatnaik agensi Badan Bukan Kerajaan (NGO) itu, kedua-dua selebriti berkenaan menghabiskan masa dengan beramah mesra dan menyampaikan beberapa buah lagu raya kepada pesakit-pesakit di wad berkenaan.

Dalam program tersebut, Erra tampil anggun dengan berbaju kurung berwarna hijau, manakala Shahir berjaket hitam.






www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: