30 August 2018

LOT TANAH - LIZA HANIM ENGGAN BESARKAN, BERSABAR


"Saya lebih selesa untuk tidak memperbesarkan isu ini kerana percaya ia mampu diselesaikan dengan baik. Sejujurnya saya beruntung kerana berada di bawah pengurusan yang sentiasa membantu termasuklah menguruskan hal ini dengan penaja.





"Apabila isu ini viral, mereka (penaja) ada hubungi dan beritahu masalah yang dihadapi, jadi kita tunggu sahajalah," kata penyanyi Liza Hanim yang lebih selesa untuk tidak memperbesarkan isu tuntutan hadiah tanah lot yang dimenangi selaku naib juara Gegar Vaganza musim keempat (GV4).

Menurut Liza, dia percaya perkara tersebut akan dapat diselesaikan dengan cara baik menerusi perbincangan bersama penaja.

Pada Sabtu lalu, juara GV4 iaitu Aishah mendedahkan dia masih belum mendapat hadiah sebidang tanah lot banglo selepas hampir setahun menjuarai program tersebut.

Selain Aishah sebagai juara, naib juara GV4 iaitu Liza Hanim dan pemenang tempat ketiga ialah Lan Solo. Ketiga-tiga mereka dijanjikan lot tanah selain hadiah iringan sumbangan pihak Astro dan penaja lain.

Klik untuk gambar besar


Dalam pada itu, Liza memaklumkan ketiga-tiga pemenang bakal bertemu dengan penaja tanah lot tersebut iaitu Datuk Seri Mohd Amir Mohd Esa pada awal September ini.

"Penaja berjanji untuk jumpa kami bertiga selepas sambutan Hari Kebangsaan, jika itu permintaannya kami okay sahaja.

"Buat masa ini ada komunikasi antara kami dan penaja, sebab itu saya tak mahu memperbesarkan hal ini melainkan perbincangan itu kelak tiada jalan penyelesaian," ujarnya.

Sementara itu, Liza memberitahu sepanjang 21 tahun bergelar anak seni dia masih belum pernah berdepan penipuan membabitkan hadiah.



Penyanyi lagu Siapa Sangka Siapa Menduga ini berkata dia memegang prinsip setiap apa yang dijanjikan pasti akan diperolehi sama ada lambat atau cepat.

"21 tahun jadi artis tak pernah lagi tak dapat hadiah yang dijanjikan, ini kali pertama hadiah diterima lambat sikit. Saya percaya kalau itu hak kita, rezeki kita, kita akan dapat juga," tuturnya.

Sebelum ini, penaja iaitu Amir yang juga merupakan vokalis kumpulan Pearl berjanji akan menyelesaikan isu tuntutan hadiah berkenaan.

Ujarnya, kelewatan penyerahan tanah lot itu berpunca daripada masalah dalaman syarikatnya, Bina Megah Empire.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: