28 September 2018

CARA PENYAMPAIAN RM (BTS) DI PBB (UNICEF) - PAKNIL PUJI


"Bila tonton ucapan RM dari kumpulan KPop BTS di Unicef, Paknil terfikir: Adakah ini satu gimik dari UNICEF menggunakan kumpulan kpop untuk beri kesedaran pada dunia? Jika ya, ia satu tindakan yang bijak. Langkah yang menjadi.





"Tapi kalau kumpulan yang dipilih itu harap popular saje tapi 'kosong' dalam pengucapan, takkan berjaya jugak. Ucapan RM sebagai ketua kumpulan Paknil anggap sebagai sangat berjaya. Cara pengucapan menjadikan mesejnya sampai.

"Alah mungkin ada yang cakap, kan dia baca text tu? Dia baca je. Orang lain yang tulis ucapan tu. Tapi cuba fikir. Walaupun jika dia cuma membaca, tapi dia baca dengan penuh kefahaman dan nada dia tepat. Setidak-tidaknya dia ada ilmu cara pembacaan.

Klik untuk gambar besar


"Paknil diberitahu text itu RM tulis sendiri! Buat Paknil lagi kagum! Nampak macam tu aje kan tapi penuh ilmu di dada. Kita semua tidak dilahirkan sempurna dengan semua ilmu ada pada kita.

"Penulis text itu sendiri mungkin penulis text yang baik tetapi jika dia sendiri sampaikan belum tentu berkesan kerana ilmunya setakat menulis. Ilmu adalah dicari dan bukan dilahirkan. Tiada siapa boleh tahan kita dari mencari ilmu. Tak kira ilmu apa.



"Melihat kepada artis muda kita, Paknil tawarkan cadangan mencari ilmu itu. Pergilah berguru. Korang boleh jadi idola sebenar," tulis pengacara terkenal, Datuk Aznil Nawawi yang memberi pujian terhadap ucapan yang disampaikan oleh anggota kumpulan kpop BTS, RM di UNICEF menerusi entri di Instagram (IG).

Dalam status tersebut, Aznil atau lebih mesra disapa sebagai Paknil kagum dengan cara penyampaian yang disampaikan oleh RM walaupun ramai pihak mempertikaikannnya.

Baru-baru ini, kumpulan yang mempunyai tujuh orang ahli iaitu, RM, Jin, J-Hope, Suga, V, Jimin dan Jungkook menjadi bualan ramai apabila dijemput ke Persatuan Bangsa-bangsa bersatu (PBB) di New York City (NYC) untuk memberikan ucapan berkaitan dengan kempen 'Love Myself' yang dilancarkan mereka.






www.myartis.com / Sumber: Astro Gempak & Instagram Aznil Hj Nawawi


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: