30 November 2018

"ALHAMDULILLAH..." - IMPIAN SYAMEL MILIKI KERETA MEWAH TERCAPAI


Impian penyanyi dan komposer, Syamel, memiliki kereta mewah idamannya itu kini menjadi kenyataan berkat kerja keras sepanjang tiga tahun di bidang seni, selain amalan suka menyimpan.





Kereta Mercedes-Benz CLA 250 berwarna hitam yang digelarnya sebagai Benzy itu dibeli Syamel atau nama lengkapnya Syameel Aqmal Mohd Fodzly beberapa hari sebelum meraikan ulang tahun kelahirannya ke-25, pada 26 November lalu.

"Sudah lama Syamel menyimpan angan-angan untuk memandu kereta ini. Alhamdulillah, berkat kerja keras dan hasil sikap jimat cermat, impian untuk membeli kereta ini menjadi kenyataan.

"Selain kepuasan, kereta ini juga Syamel anggap sebagai peringatan untuk bekerja lebih keras. Jika dulu, Syamel asyik nak berbelanja kerana tidak banyak komitmen, sekarang ia mengajar diri untuk menjadi lebih bertanggungjawab dan beringat untuk masa depan,” katanya.

Enggan disalah anggap, penyandang trofi Artis Kolaborasi / Duo / Berkumpulan Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-31 ini berkata, dia berkongsi berita gembira itu bukan kerana riak, sebaliknya lebih kepada memberi inspirasi buat mereka yang ingin mengubah impian dan cita-cita kepada realiti.

Klik untuk gambar besar


Dalam perkembangan lain, Syamel menyifatkan kejayaan lagu terbarunya, 'Kau Pun Sama', melangkah ke pentas Anugerah Juara Lagu Ke-33 (AJL 33) sebagai hadiah ulang tahun kelahirannya.

"Jika tahun lalu Syamel berjaya ke AJL 32 secara duet, kali ini Syamel bakal mengadakan persembahan solo pula. Memang teruja, tetapi pada masa sama berdebar juga kerana persaingan sangat sengit, tahun ini. Lebih-lebih lagi apabila ia membabitkan ramai penyanyi berpengalaman.

"Insya-Allah, Syamel akan memberikan persembahan terbaik pada malam pertandingan nanti. Apa yang penting, malam kemuncak AJL 33 akan meriah dan 'happening' dengan persembahan Syamel," janjinya.

Tahun lalu, Syamel dan pasangan duetnya, Ernie Zakri, dinobatkan sebagai pemenang kategori Vokal Terbaik AJL 32 menerusi lagu 'Aku Cinta'.






www.myartis.com / Sumber: Berita Harian


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: