16 February 2019

ISU BENTUK BUMI - HAFIZ HAMIDUN NASIHAT SUHAIMI SAAD JANGAN PANJANGKAN


Mengenai kenyataan dibuat Suhaimi Saad yang mengundang kecaman warganet sebelum ini, penyanyi dan komposer, Hafiz Hamidun, mendedahkan ada berhubung dengan rakannya itu.





"Pagi tadi (semalam) saya hubungi Suhaimi nak bercakap pasal bumi ini bulat. Akhirnya tak jadi bercakap pasal bumi bulat, saya terus suruh dia berhenti buat kenyataan atau jawab apa-apa lagi sudah.

"Lagi banyak kita bercakap, lebih banyaklah akan terdedah. Kalau yang baik tak apa juga, ini kalau benda tak baik, itu yang parah," tulisnya.

Hafiz berkata, disebabkan bercakap melalui telefon saja, dia tidak pasti bagaimana untuk membantu situasi dialami Suhaimi. Katanya, dia sekadar memberitahu rakannya itu untuk tidak lagi memanjangkan isu itu.

"Kemudian, dia kata banyak blog sudah tulis dan tularkan apa yang dia kata. Saya beritahu minta maaf saja kalau apa yang dia kata tidak dipersetujui orang lain. Hanya itu saja yang boleh saya lakukan.

"Saya pernah menerbitkan album Suhaimi Saad, saya pun berkawan dengan dia. Jadi, dalam situasi macam ini, ini saja yang saya mampu buat untuk redakan keadaan," katanya yang tahu rakannya itu sedar dengan pandangan orang luar kepadanya.

Klik untuk gambar besar


Katanya, dalam perbualan itu, Suhaimi turut meluahkan apabila menulis di status Facebook mengajak warganet berselawat, ada yang menulis komen ‘bumi itu bulat’.

"Dari nada dia bercakap, saya rasa ada perasaan kesal. Doakan saja yang elok-elok. Kita tidak berada di tempat dia, kita pun tak tahu apa yang sedang dia lalui.

"Saya cakaplah benda ini pada dia sebagai kawan. Saya nak nasihat panjang pun tak boleh. Lagi kita cakap, mungkin nanti meleret lagi jadinya," tuturnya.

Sebelum ini, Suhaimi kerap mendapat kecaman warganet susulan mengeluarkan kenyataan kontroversi antaranya mengenai pendiriannya menolak suntikan vaksin dan tidak percayakan sistem pendidikan sedia ada sehingga sanggup tidak menghantar anaknya ke sekolah.

Terbaru, bekas anggota kumpulan Inteam itu mengeluarkan kenyataan meminta bukti jika benar bumi ini berbentuk sfera malah mencabar angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor untuk bersumpah dengan nama Allah bagi membuktikannya.

Dia juga berjanji untuk menghentikan kajiannya dan menolong berdakwah kepada golongan ‘flat earth’ yang percaya bumi ini sebenarnya rata.


www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: