09 May 2019

DIKECAM HANTARAN RM50K, DIDAKWA KURANG PRIHATIN YAZIT - NASIR BERI PERJELASAN


"Ia tidak boleh diambil sambil lewa. Saya bukan nak bermegah dengan wang hantaran, tetapi apabila bernikah dan ditanya perkara sebegini, kenalah dedahkan. Lagipun bukan saya yang umumkan perkara ini, tetapi kenyataan ini datang daripada Jabatan Agama Islam Johor.





"Kalau saya tidak cakap pun orang lain yang akan cakap," demikian kata pemain bass kumpulan Search, Nasir Daud, 60, yang meluahkan rasa kecewa dengan kecaman netizen terhadap tindakannya memberikan wang hantaran RM50,000 kepada isterinya, Noraziah Saadon, 48, berbanding keprihatinan terhadap nasib pemain dram mereka, Yazit Ahmad, 57.

Nasir menyifatkan perkahwinan merupakan perkara peribadi dan sesuatu yang berkaitan dengan tuntutan agama. Nasir berkata, tindakan yang dilakukannya tidak perlu dikaitkan dengan isu Yazit kerana banyak cerita belakang tabir mengenai kebajikan dilakukan oleh anggota Search kepada Yazit, tidak diketahui ramai.

"Apa yang saya dan kawan lain buat sebelum ini, mendapatkan wang untuk Yazit tidak pernah didedahkan kepada umum. Contohnya, saya berusaha mendapatkan tuntutan royalti untuk anggota Search. Saya buat seorang diri dan lebih suka 'low profile', tahu-tahu duit dah sampai ke tangan semua anggota.

Klik untuk gambar besar


"Orang tidak tahu saya buat benda ini untuk Yazit. Kami buat tuntutan royalti, dia akan dapat juga. Kami tidak menafikan haknya," jelasnya.

Menurutnya, biarpun bukan dia yang menyampaikan sumbangan itu secara terus, Yazit tetap merasa hasil yang diusahakan olehnya.

"Dia pasti akan dapat. Saya tidak berhenti untuk mengusahakan segala hak dan tuntutan atas nama Search. Kami dapat dan Yazit pun akan merasa. Mungkin ada sebab yang menjadikan isu ini tidak dihentikan.

"Ada beberapa pihak di luar sana yang menggunakan nama Yazit untuk buat kutipan dan persembahan amal. Jadi nampak macam kehidupan Yazit teruk dan amat memerlukan wang sedangkan Search sebenarnya ada cara tersendiri untuk bantu dia," tuturnya.


www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: