15 June 2019

11 TAHUN TANPA ZURIAT - BETO & ISTERI REDA, TIADA PERANCANGAN AMBIL ANAK ANGKAT


"Itu kerja Allah dan saya serta isteri reda bahkan keluarga rapat kedua pihak pun tak kisah. Selalunya, orang sekeliling yang kerap bertanya. Masih ada yang bertanya terutama sewaktu Aidilfitri baru-baru ini dan saya faham mereka mungkin sekadar nak memulakan perbualan. Bagaimanapun, kalau sepuluh atau 20 orang bertanya, semestinya terbit juga sedikit rasa kecil hati.





"Bagaimanapun, saya dan isteri memang tidak kisah. Allah nak bagi kami terima, kalau tiada, kami pun tiada perancangan untuk mengambil anak angkat," tutur pelakon Beto Kusyairy yang tidak bercadang untuk mengambil anak angkat meskipun perkahwinannya dengan Tisha Shahar selama 11 tahun masih belum dikurniakan cahaya mata.

Beto, 39, mengakui tidak mampu menepis soalan mengenai zuriat namun mereka suami isteri reda dan tidak kisah jika belum ada rezeki menimang cahaya mata sendiri. Pelakon drama 'KL Gangster: Underworld' itu juga tidak menafikan kerap diajukan soalan bagaimana dia menghayati watak seorang bapa dalam lakonannya meskipun belum ada zuriat.

Klik untuk gambar besar


Beto yang ditemui pada acara pratonton telefilem 'Sesekali' arahan Hisyamudin Ahmad yang turut dibintangi Azhan Rani, Hariry Jalil, Puteri Rafasya, Shazman Isaac, Norkhiriah dan ramai lagi itu berkata, dia bersyukur tiada masalah untuk menjayakan watak bapa dan tidak pernah terbawa-bawa perasaan peribadinya.

"Itu mungkin keistimewaan yang diberikan Allah untuk saya rasa disebabkan paling penting adalah 'feel' sewaktu berlakon. Saya juga dikelilingi ramai anak buah selain anak-anak sahabat artis rapat dengan saya. Memang ada yang turut memanggil saya bapa contohnya anak Zahiril Adzim dan anggap saya seperti bapa mereka.

"Saya tiada masalah untuk cetuskan rasa itu dengan pelakon kanak-kanak dan saya ajar untuk tidak babitkan antara peribadi mahupun lakonan. Melainkan rasa itu membantu untuk tujuan karakter atau watak dan menyerlahkan aspek segi visual," ujarnya.




www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: