15 June 2019

DIUGUT ROGOL SAMPAI MATI KETIKA KECIL - AMELIA JADIKAN KEKUATAN BERDEPAN KRITIKAN


"Masa itu saya kecil lagi dan selalu menghadiri acara Bintang Kecil. Ketika itu mana tahu tentang privasi jadi saya kongsi nombor telefon peribadi kepada kawan-kawan yang ada dekat situ. Entah macam mana, suatu hari saya terima SMS daripada seseorang yang tidak dikenali.





"Dia ugut yang dia tahu siapa saya, tahu dekat mana saya tinggal. Satu hari nanti, dia akan rampas saya daripada keluarga dan rogol saya sampai mati," kata pelakon, model dan pengacara, Amelia Henderson yang mendedahkan pernah menerima ugutan rogol oleh orang yang tidak dikenali ketika dirinya masih kecil.

Kata Amelia atau nama penuhnya, Amelia Thripura Henderson, 24, perkara itu berlaku sewaktu dirinya berusia 12 tahun melalui SMS (khidmat pesanan ringkas). Katanya, disebabkan pernah berdepan dengan perkara seperti itu memberi kekuatan buat dirinya mengharungi segala tohmahan dan cacian netizen di sosial media yang amat mencabar dewasa ni.

"Pengalaman ketika kecil itu membuatkan saya cukup terlatih untuk berdepan dengan kritikan netizen. Saya tidak kisah apa yang orang ingin cakap pasal saya tapi jangan sentuh apa-apa berkaitan keluarga," ujar wanita berwajah pan-Asia itu.

Klik untuk gambar besar





www.myartis.com / Sumber & foto: Kosmo & Instagram Amelia Henderson


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: