25 September 2019

"ISU SEKSI, SAYA SANGAT BERANI! APA SAYA BUAT MEMANG BERDOSA" - SAKINAH


"Mengenai isu seksi, saya sangat berani! Sangat berani untuk bersuara memberi amaran kepada netizen supaya berhenti bercakap tentang cara berpakaian. Apa yang saya buat ini memang berdosa. Tapi siapa sangka, ramai 'mangsa' dari isu cara berpakaian ini menghantar mesej secara peribadi (DM) kepada saya & bersetuju dengan apa yang saya suarakan.





"Saya menyuarakan hal ini kerana mengambil berat tentang orang sekeliling, sebab ada masanya bila mereka terlalu banyak penghinaan tentang cara pemakaian, ada diantara mereka yang mula depresi atau murung," demikianlah kata pelakon Sharifah Sakinah yang tampil memberi penjelasan berhubung kenyataannya memberi amaran agar berhenti ajar wanita bagaimana cara untuk berpakaian.

Dalam pada itu, Sakinah mengakui tindakannya itu berdosa namun dia menerima banyak maklum balas dari netizen yang bersetuju dengan kenyataannya itu. Penampilan Sakinah sering dikritik netizen gara-gara terlalu seksi dan terdedah, namun Sakinah dilihat kalis kecaman serta seakan tidak peduli dengan kata-kata negatif yang dilemparkan terhadap dirinya.

Terdahulu, kapsyen dimuatnaik oleh Sakinah mengundang kecaman netizen dan ada yang memberikan komen sindiran meminta dia berkata seperti itu dengan Tuhan. Malah ada yang mempersoalkan adalah dia benar-benar seorang Muslim.

Klik untuk gambar besar





www.myartis.com / Sumber & foto: Hangat & Instagram Sharifah Sakinah


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: