07 October 2019

BUKA AKAUN IG ANAK - ELFIRA LOY KONGSI AMALAN SEBELUM BERSALIN


Menerusi kemas kini terbaru di akaun Instagram yang diwujudkan khas buat anak sulungnya, Muhamad Rayyan Khalaf (@muhamadrayyankhalafofficial), pelakon Elfira Loy telah berkongsi amalan yang sering diamalkan sebelum melahirkan puteranya itu.





Menurut Elfira selain membaca Al-Quran, dia juga tidak putus berdoa sejak hari pertama mendapat berita mengenai kehamilannya sehinggalah melahirkan Rayyan: "Day 7. Alhamdulillah, he is such a good boy. I feel like crying, I thought it would be harder tapi tak, kadang-kadang El yang kejut dia sebab rindu.

"Rasa bersyukur sangat semuanya Allah permudahkan dari awal sampai sekarang with this lilttle munchkin. Terima Kasih Ya Allah. Takde rahsia atau tips yang El nak berikan. But one thing for sure, El tak pernah putus doa dari hari pertama El tahu El pregnant sampai ke hari Rayyan dilahirkan.

Klik untuk gambar besar


"Bacaan surah Maryam, Yusuf, Luqman, Al-Fatihah, 3 Qul, bacaan Al-Quran dan surah Al-Mulk yang setiap malam ayah dan mama baca dalam kereta on the way balik yang menjadi amalan dan kepercayaan. Dah hujung-hujung mama El banyak pesan untuk solat Tahajud, solat sunat taubat, solat hajat sampi ke nak pilih doctor dan hospital pun El istikarah.

"Sebab tu dah week 30 baru El pilih hospital bersalin sebenarnya. Because im scared. Takut tidak mendapat keredhaan Allah SWT. Semoga Muhamad Rayyan Khalaf, sentiasa menjadi anak yang baik. (Amin ramai-ramai okay)," tulis Elfira yang berkahwin dengan Faris Khairol Anuar pada 1 Januari lalu dalam sebuah majlis tertutup dan telah selamat melahirkan putera sulungnya itu pada 1 Oktober lalu.




www.myartis.com / Sumber: Astro Gempak


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: