25 November 2019

"BIARLAH SAYA & IKHWAN TAHU... PUAS BERJUANG, HUBUNGAN TINGGAL SISA....." - RISTEENA


"Tiada siapa perlu disalahkan apabila hubungan kami berakhir dengan perpisahan. Kami tidak ditakdirkan bertemu jodoh. Soal kenapa, biarlah hanya saya dan Ikhwan yang mengetahuinya. Mungkin ada yang menuduh saya curang, tetapi mereka tidak tahu di sebalik segala yang berlaku. Bukan saya tidak berusaha mempertahankannya, malah Ikhwan tahu bagaimana saya berjuang menjaga perhubungan kami.





"Bagaimanapun, apabila sudah puas berjuang, hubungan itu hanya tinggal sisa dan bagaikan tiada kesudahan. Rasanya, cukuplah setakat itu," ujar pelakon Nur Risteena Munim, 30, yang berdepan pelbagai ujian itu mengakui sudah berjuang berhabis-habisan untuk terus mempertahankan cintanya.

Sedikit pun hatinya tidak tergerak untuk berpaling daripada lelaki yang bertakhta di jiwanya selama tujuh tahun itu. Namun, takdir tidak menyatukan mereka apabila hubungan dengan Ikhwan Khairuddin, berakhir, beberapa bulan lalu. Pelakon yang mencipta populariti menerusi drama, 'Playboy Itu Suami Aku' dan 'Menjinak Ombak', itu berkata, dia sudah berfikir panjang sebelum mengakhiri hubungannya dengan Ikhwan.

"Saya amat menyayangi Ikhwan. Dia lelaki yang baik dan penyabar, namun takdir cuma menemukan kami sebagai kawan, bukan pasangan suami isteri. Saya tidak mampu terus menunggu, sedangkan hati semakin menjauh. Orang luar tidak tahu betapa saya sedih berdepan perpisahan. Agak lama untuk saya bangkit daripada kemurungan,” katanya.



Risteena atau nama sebenarnya, Nur Risteena Munim Zainul Ilyas berkata, dia hanya melangkah selepas menemui 'jejaka misteri' yang berjaya merawat kedukaan hati: "Saya setia dan kerana itu, saya berusaha mempertahankan hubungan dengan Ikhwan. Saya bagaimanapun, sentiasa mendoakan Ikhwan menemui jodoh yang terbaik dan menyayanginya sepenuh jiwa seperti saya mengasihinya dahulu".

Pelakon filem 'KL Zombi' dan 'Girlfriend Kontrak' itu berkata, dia kini dalam fasa bahagia apabila menemui jejaka yang masih dirahsiakan identitinya: "Belum tiba masa saya memperkenalkannya kepada umum. Insya-Allah, saya akan mengumumkan hari penting dalam hidup sedikit masa lagi.

"Sebelum ini, saya tidak pernah berkongsi kisah cinta saya dengan Ikhwan secara terbuka. Momen indah kami tidak pernah dimuat naik di laman Instagram. Ia berbeza dengan jejaka misteri ini. Biarpun wajahnya tidak didedahkan hingga mencetuskan tanda tanya, saya sedia berkongsi detik percintaan kami," kata Risteena yang juga berharap dipertemukan jodoh dengan jejaka yang disifatkannya hadir pada masa tepat ketika dirinya memerlukan seseorang.


www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian & Instagram Risteena Munim


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: