06 December 2019

SPEKULASI DIREHATKAN DARIPADA CEO FINAS - AHMAD IDHAM ENGGAN ULAS


Enggan mengulas mengenai spekulasi dirinya direhatkan daripada menjalankan tugas sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), pelakon Ahmad Idham Ahmad Nadzri, 45, berkata, buat masa ini dia tidak dapat memberikan sebarang kenyataan berhubung perkara itu.





"Selagi tidak ada pengumuman daripada mereka, saya tidak boleh berkata apa-apa. Biarlah kenyataan dikeluarkan oleh FINAS sendiri atau Menteri Komunikasi dan Multimedia," katanya ketika ditemui pada majlis pelantikannya sebagai Kolonel oleh Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) di Ibu Pejabat APM di Jalan Maktab, Kajang.

Dalam majlis itu juga pelakon, Datuk Seri Eizlan Yusof turut menerima kenaikan pangkat yang sama dan penyerahan pangkat itu dilakukan oleh Ketua Pesuruhjaya APM, Datuk Roslan Wahab. Kedua-dua mereka yang sebelum ini berpangkat Leftenan Kolonel menerima kenaikan pangkat sebagai Kolonel.

Klik untuk gambar besar


Terdahulu, timbul spekulasi apabila Ahmad Idham dinasihatkan bercuti selama tiga bulan daripada menggalas tugas sebagai CEO FINAS. Ahmad Idham berkata, dia bersedia menerima sebarang keputusan yang akan dibuat nanti malah niat menerima jawatan berkenaan juga bagi membantu industri seni.

"Saya ditawarkan untuk menerima jawatan ini dan bukan saya yang memohon. Oleh itu, saya menerima apa saja keputusan yang akan diberitahu oleh FINAS. Buat masa ini saya masih lagi menjalankan tanggungjawab sebagai CEO dan segala perkara berkaitan FINAS masih merujuk kepada saya," jelasnya yang dilantik sebagai CEO FINAS dan pelantikan itu berkuat kuasa selama tempoh dua tahun pada 14 Mac lalu.




www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: