14 January 2020

SHAHIDA: "PEMBANTU BUAT PERANGAI TINGGAL ANAK DI RUMAH SEORANG!"


Menerusi satu entri yang dimuatnaik di laman Instagram, isteri kepada jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida telah mengakui kehidupan mereka sekeluarga tidak sentiasa indah dan mudah seperti yang disangka.





Shahida mendedahkan, dia dan suami pernah diduga pelbagai ujian termasuk anaknya pernah ditinggalkan keseorangan di rumah kerana pembantu rumah melarikan diri ketika mereka keluar bekerja.

"Kalau orang tengok kehidupan kami orang selalu kata untungnya ada business semua cukup. Alhamdulillah memang saya selalu bersyukur dengan apa juga rezeki mahupun ujian yang Allah bagi. Tapi sebenarnya ada juga suka duka kami dalam kehidupan.

"Dalam hidup ni mana ada orang tak ada masalah, dugaan kehidupan rumah tangga, keluarga, dugaan perniagaan yang bermacam-macam, dugaan staff tak jujur, pembantu buat perangai tinggal anak di rumah seorang! (waktu tu Baem) sebelum datangnya bibik tudung!" tulis Shahida yang memuatnaik foto dirinya bersama suami dan anak.

Klik untuk gambar besar


Tambah bekas ahli kumpulan nasyid Solehah itu lagi, dia pernah berputus asa untuk meneruskan perniagaannya bersama suami, namun segera bangkit kerana memikirkan kebajikan pekerjanya dan rezeki yang telah Allah kurniakan.

"Kalau ikut hati mungkin dah lama berhenti niaga sebab tak sanggup nak hadap dugaan-dugaan itu. Tapi bila fikir kenapalah aku nak mengeluh, Allah dah bagi banyak nikmat. Pembantu aku sanggup tinggal anak-anak dan tinggal suami datang sini nak cari rezeki, tapi aku Allah uji sikit sahaja dah nak give up!!

"Kalau aku putus asa macam mana pekerja-pekerja aku yang lain. Allah hadirkan kami sebagai perantara untuk rezeki mereka.. Terus semangat datang berkobar-kobar nak buat yang terbaik. Apapun bersyukur dengan rezeki Allah pada hari ni, rezeki untuk kami salurkan pada mereka sebagai perantara. Bila dapat bantu orang nikmat dia ialah hati kita bahagia dan gembira," katanya lagi.

Untuk makluman, Shahida dan Aliff berkahwin pada Ogos 2007. Pasangan ini dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Ammaar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusoff Al Qardawy dan Raudhah serta seorang anak angkat, Ameena.


www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Datin Nur Shahida


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: