13 February 2020

"JUMPA ANAK-ANAK... DATANG MALAYSIA" - JACLYN BAHAGIA SELEPAS BERCERAI


"Tiada apa yang perlu dikesalkan... Benda sudah berlaku. Kepada mereka yang risau dengan kehidupan saya selama ini, saya okay sahaja. Saya bahagia bersama anak-anak... Itu sudah cukup memadai bagi saya," demikian tutur penyanyi Jaclyn Victor berhubung perceraian dengan penyanyi berasal dari Amerika Syarikat (AS), Shawn Rivera, bulan lalu.





Jaclyn atau mesra disapa Jac, mengaku bahagia dengan kehidupan sekarang bersama anak-anak dan keluarga yang menjadi sumber kekuatan. Mengulas tindakannya mengunci mulut ketika berita perceraian tersebar, penyanyi yang popular dengan lagu 'Gemilang' ini menjelaskan, dia mahu menjaga hati banyak pihak.

"Saya ada anak. Saya tak mahu berita seperti ini memberi kesan kepada mereka apabila dewasa nanti. Lagipun, saya bukanlah suka berkongsi kisah peribadi," katanya ditemui pada majlis pelancaran jenama kasut terkenal di sini, hari ini.

Bagaimanapun, Jaclyn enggan mengulas mengenai punca perceraian itu dan memilih untuk menyimpan rapi kejadian sebenar demi kebaikan semua pihak terutama anak-anaknya: "Ia sudah berakhir. Kalau dia (Shawn) tak cakap apa-apa, saya pun tak nak cakap apa.

"Saya memang tak mahu buka mulut mengenai hal peribadi. Oleh kerana dia sudah buka mulut, lagilah saya tak nak cakap apa-apa. Semuanya sudah berlaku. Asalkan pihak mereka, keluarga saya dan anak-anak okay, ia sudah cukup," ujarnya.

Klik untuk gambar besar


Jac berkata, dia tidak pernah menghalang Rivera yang juga bekas anggota kumpulan R&B antarabangsa, AZ Yet, bertemu anak-anak: "Anak-anak bersama saya. Kalau dia (bekas suami) hendak jumpa anak-anak, dia kenalah datang ke Malaysia. Saya takkan bawa mereka ke sana (AS)," tegas penyanyi berusia 41 tahun ini.

Menurut penyanyi lagu Gemilang itu, dia bersyukur anak-anaknya disayangi ahli keluarga: "Saya sedar tidak mampu memberi kasih sayang sebagai bapa buat anak-anak. Namun, saya ada adik kandung dan sepupu yang boleh boleh berbuat demikian kepada mereka. Apapun, Shawn tetap bapa mereka dan tidak mungkin saya akan menghalang dia berjumpa mereka," jelasnya.

Januari lalu, Shawn menerusi Facebook mendedahkan perkahwinannya dengan Jac sudah berakhir selepas lima tahun berkahwin dan mengakui keputusan berkenaan sangat sukar mereka. Tanpa mendedahkan punca perceraian, Rivera sebaliknya berkata, biarlah mereka sahaja tahu apa yang berlaku.

Jac dan Rivera berkahwin di sebuah gereja di Philadelphia, AS pada 19 Julai 2014. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Jonah Joshiah Rivera, 5, dan Molly Marguerite Rivera, 3.


www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian, Harian Metro & Instagram Jaclyn Victor


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: