05 February 2020

TERKESAN BERITA DIGAM - NABIL DOA PAK YA DIPERMUDAHKAN CARI REZEKI


"Saya agak terkesan dan berharap semuanya dapat diselesaikan dengan baik... kita semua tahu Pak Ya ada sakit kencing manis dan semoga dipermudahkan untuk dia terus mencari rezeki. Dulu masa dia dijemput ke program MeleTOP saya tanya kenapa nak masuk Maharaja Lawak Mega... dia kata nak gunakan duit untuk bayar kos rawatan kencing manis.





"Apabila dengar berita dia kena gam bertambah kasihan dekat dia, mungkin isu lepas boleh dimaafkan, semoga dimurahkan rezeki untuk Pak Ya," demikian kata pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad yang mengakui turut terkejut dan terkesan dengan nasib yang menimpa pelawak senior Pak Ya atau nama sebenar Ilya Buang.

Berita Ilya didakwa digam daripada membuat persembahan di Shah Alam dan ia telah mengejutkan ramai pihak termasuklah rakan artis. Pada 25 Januari lalu, Ilya meluahkan rasa terkilan apabila namanya didakwa disekat pihak tertentu daripada membuat kemunculan dalam dua episod sitkom 'Sepahtu Reunion Live 2020' yang bersiaran secara langsung di Royal Teater, Shah Alam.

Menurutnya, isu berkenaan bermula kerana dialog di final Maharaja Lawak Mega (MLM) 2019 baru-baru ini bersama kumpulan Rare yang turut dianggotai Ajak Shiro dan Ropie yang dikatakan menyindir kerajaan.

Klik untuk gambar besar


Dalam pada itu, Nabil turut menasihati rakan seperjuangannya agar lebih berhati-hati dalam memilih bahan komedi yang ingin disampaikan supaya ia tidak menjejaskan  pelawak itu sendiri: "Masing-masing ada pilihan untuk cakap sesuatu dan gunakan apa saja idea dalam melakukan aksi komedi kerana lawak bersifat subjektif.

"Jika mendatangkan kebaikan, maksudnya ia adalah idea atau kenyataan yang baik. Justeru, setiap yang dilakukan atau tuturkan ada implikasinya. Kalau lawak itu menjadi, maka akan jadilah. Kalau sebaliknya, pasti ada pihak yang akan rasa ia sebagai sesuatu yang salah," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Nabil bakal mengacara Anugerah MeleTOP Era 2020 (AME2020) dan ia merupakan tahun ketujuh dia mengacarakan program tersebut. Mengakui rasa janggal tanpa Neelofa, Nabil berharap akan ada kejutan daripada bekas pengacara itu pada malam AME2020 itu nanti.



"Ini tahun ketujuh semestinya orang ramai akan letak harapan tinggi nak tengok macam-macam dan sebagai penghibur kita bukan sekadar perlu menghiburkan tetapi perlu beri sesuatu kepada penonton. Saya harap Neelofa boleh buat kemunculan istimewa contohnya tiba-tiba muncul semasa program itu bersiaran langsung.

"Kena ada elemen yang orang akan terperanjat, viral... rancang atau tidak, mesti kena ada sesuatu momen sepanjang program itu supaya jadi ingatan untuk semua," tutur bapa kepada tiga cahaya mata ini.

AME 2020 menyaksikan Nabil dan Jihan Muse sebagai hos program. Malam kemuncak bakal berlangsung pada 12 April depan di Axiata Arena, Bukit Jalil dan disiarkan secara eksklusif pada pukul 9 malam di saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (123).




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: