19 March 2020

ANAK MAS IDAYU DAKWA IBU TIRI LARANG JUMPA AYAH: "DIA MASIH BAPAK AKU..."


Menerusi satu muatnaik di laman Instagram, anak kepada penyanyi dangdut Mas Idayu, Nur Dayini Asyiqah telah meluahkan rasa kesal terhadap sikap ibu tirinya yang difahamkan menghalangnya untuk bertemu bapa kandungnya, Aman Graseka. Kata Dayini menerusi posting akaun Instagram baru-baru ini, 'perang' antara mereka tercetus apabila masing-masing mula berbalas kapsyen Instagram dari semasa ke semasa.





"Assalamualaikum wahai hamba Allah, pertama sekali bukan aku yang stalk IG kau macam mana kau stalk IG aku, sebab yang bagi aku orang lain. Kau nak cakap statement aku?? Aku ada jaga tepi kain kau ke sampai nama mak aku naik kau dah kenapa? Sebab aku dah besarlah aku boleh fikir kau ni jenis apa sampai nak cakap mak aku meroyan!

"Apa pun caption kau, mak aku kata 'jangan layan orang bodoh'. Kau rasa tak puas hati dengan aku boleh jumpa. Aku terus terang cakap aku memang tak puas hati dengan kau dan TAK ADA KENA MENGENA DENGAN MAK AKU! dan aku jadi macam ni sebab dia masih BAPAK AKU," tulis Dayini.

Perkara itu terjadi susulan tindakan individu terbabit yang dikatakan tidak membenarkannya bertemu bapanya sebelum ini: "Kau jangan berlagak diva sangat. Kampung buat cara kampung. Sibuk dengan anak kau. Kau yang meroyan la botak! Aku tak kacau hidup kau pun. Aku nak jumpa bapak aku je, tak ada kena mengena dengan hidup kau. Apahal kau yang panas??

Klik untuk gambar besar


"Aku buat cerita? ha meh sini jumpa kita tengok siapa buat cerita. kau nak tulis caption sakit bagai kau jaga. Woi! Aku peduli apa kau jaga ke tak. Aku jaga ke tak bukan kau tahu pun sebelum kau ada! Bini macam kau ni orang kata jahat. Ha kau la. Kemaruk. Kau pun dah besar, lagi boleh fikir," tambahnya.

Kata Dayini lagi, postingnya itu gara-gara tindakan pihak berkenaan yang mula berkata buruk mengenai ibunya, Mas Idayu: "Nak tak nak aku terpaksa buat benda ni sebab mulut kau melampau cakap mak aku.

"Aku tak kutuk mak kau lebih baik mulut kau diam. Jangan jadi batu api. Hitam sangat hati kau ni," kata Dayini yang turut menjelaskan dia telah menyimpan bukti posting individu terbabit sebelum disunting menjadi entri terkini yang lebih ringkas.

Untuk rekod, Mas Idayu dan Aman Graseka pernah berkahwin pada tahun 1997 namun berpisah pada 2006. Pasangan itu dikurniakan cahaya mata, Dayini yang kini berusia 21 tahun. Aman kemudiannya berkahwin dengan pelakon muda, Reena Areena pada 22 Disember 2018 dan dikurniakan seorang cahaya mata.






www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Nur Dayini Asyiqah


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: