30 March 2020

"AWAK PUN SATU TAYANG SEMUANYA... KOMEN MEREKA BUAT KITA SEDAR" - MAMAT KHALID


"Yang awak pun satu tayang semuanya di media sosial dengan ungkapan bukan riak sekadar berkongsi. Kongsi apa? Boleh mereka pinjam kereta yang hadiah pada emak itukah? Buat amal pun digalakkan berahsia, inikan pula kerja-kerja membeli kasut atau barangan mewah. Sekarang kita sudah sedar, kita yang hendak orang perhatikan gaya hidup kita dan bukan semuanya menerima gaya awak itu.





"Malah menimbulkan lagi rasa gusar yang terpendam. Sekali peluang terbit, terbenamlah awak dengan hakikat rasa resah hati mereka yang berbisa," tulis pengarah Mamat Khalid yang menempelak tindakan segelintir artis yang suka berkongsi gaya hidup mewah serta barangan berjenama di laman sosial selama ini sehingga jadi pertikaian warganet sewaktu krisis Covid-19.

Mamat yang berkata demkian menerusi laman Instagram miliknya itu berkata, tindakan sebegitu hanya akan memakan diri apa lagi pada era ini yang mana orang ramai memberi perhatian terhadap perkongsian mereka dan bukan semua menyenanginya.

Nasihat itu diungkapkan Mamat selepas kebelakangan ini kecoh apabila beberapa artis popular mengusulkan mengenai bantuan khas kepada penggiat seni terjejas pendapatan akibat penularan wabak Covid-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh kerajaan sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati warganet.

Klik untuk gambar besar


Dalam pada itu, pengarah terbabit bagaimanapun turut bersimpati kepada beberapa artis yang menjadi mangsa kecaman dan berharap mereka ambil pelajaran daripadanya: "Kasihan abang tengok adik-adik kena kecam bagai nak kiamat sebab menyuarakan tolong bantu pada yang tidak upaya melawan kekangan waktu-waktu darurat sekarang.

"Niat baik disalah ertikan. Hanya kerana tidak mahu membaca penuh sesuatu artikel. Kehidupan awak yang diriuhkan pula! Apa yang dipelajari adalah betapa pendamnya kesumat manusia menyimpan hasad menebal dengan kejayaan awak.

"Komen mereka memang membuat kita sedar siapa diri mereka sebenarnya. Awak memang bukan siapa-siapa dalam kehidupan mereka. Tidak kenal, tidak lawak, suara sumbang, dan sampai ada yang mengaku tidak pernah tengok rancangan awak sebab lebih peka pada siaran obersi (luar negara)," kongsinya.




www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: