10 April 2020

BILA KING COCO BANTU GOLONGAN SUSAH MESKIPUN BERBADAN DUA


Menerusi satu muatnaik di laman Instagram, Instafamous dan juga Ketua Srikandi Bersatu Bahagian Bagan Seria, King Coco telah berkongsi sumbangan yang dilakukan demi mengurangkan beban rakyat yang kesempitan akibat penularan wabak Covid-19.





Jelasnya, walaupun kini sedang hamil, namun dia bersyukur diberi kesihatan tubuh badan untuk terus melakukan kerja amal. Tambahnya lagi, dia memilih untuk tidak mendedahkan wajah penerima demi menghormati mereka.

"Bismillah, Allah SWT menggerakkan tubuh ini untuk menjadi perantaraan, mengagihkan bantuan di bahagian bagan serai. Walaupun berbadan dua, Allah SWT masih mengizinkan dan menguatkan tubuh ini untuk melihat dan membantu ramai lagi golongan yang memerlukan.

Klik untuk gambar besar


"Saya memilih untuk tidak "expose" muka-muka penerima di media sosial yang saya miliki. Luar dari media sosial saya, adalah luar dari bidang kuasa saya. Kenapa saya memilih untuk tidak "expose” muka-muka yang menerima bantuan? Kerana saya menghormati mereka. Mereka juga seseorang yang mempunyai maruah dan air muka. Jadi saya hormat walau mereka tidak berkata apa-apa.

"Semoga Allah merahmati kita semua. Perancangan Allah SWT itu hebat. Sangat hebat. Kita harus bersyukur dan sentiasa melihat kedepan, janganlah kita manusia merasa hebat, kerana DIA mampu mengubah segalanya tanpa kita sangka. Janji Allah itu pasti. #stayhome #staysafe #wecanbreakthechain," katanya.


www.myartis.com / Sumber & foto: Media Hiburan & Instagram King Coco


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: