20 May 2020

SAJAT SEDIAKAN RUMAH BARU UNTUK KELUARGA DAIF: "DOAKAN AGAR DAPAT BANTU LEBIH BANYAK"


Menerusi muatnaik di laman Instagram, usahawan kosmetik, Nur Sajat sejak kebelakangan ini dilihat aktif menghulurkan bantuan makanan kepada keluarga susah dan mereka yang terkesan susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kerana COVID-19.





Menerusi perkongsian di Instagram, Sajat berkata dia sedih dan sayu apabila mengunjungi sebuah ruamh yang begitu daif didiami keluarga susah. Malah, Sajat seakan tidak percaya ada keluarga tinggal di rumah seperti itu.

Berhasrat untuk berkongsi rezeki, Sajat berkata dia akan menyediakan tempat tinggal baru dengan kelengkapan rumah buat dua keluarga daif. Malah, Sajat berkata dia sanggup membayarkan sewa setiap bulan rumah tersebut.

Klik untuk gambar besar


"Dengan rezeki Sajat ada ini, Sajat akan mengambil rumah sewa yang lengkap dengan kelengkapan rumah buat 2 keluarga ini untuk membesarkan anak dengan selesa. Tak apa lah tiap tiap bulan biarlah Sajat bayar semua sewa rumah baru itu nanti.

"Tak sanggup Sajat melihat keadaan rumah usang yang macam ini. Hanya Allah sahaja yang tahu keadaan mereka," kata Sajat yang turut meminta orang ramai mendoakan agar dia dapat membantu lebih banyak keluarga susah diluar sana untuk meringankan beban mereka.












www.myartis.com / Sumber & foto: Rotikaya & Instagram Nur Sajat


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: