10 July 2020

USTAZ ABU SYAFIQ GESA HENTI KUTUK, HINA SAJAT: "DOAKAN BAIK-BAIK... TEGURLAH DIA DENGAN BERHIKMAH"



Disaat usahawan kosmetik, Nur Sajat dikecam susulan tindakannya memuat naik foto dan video hanya memakai bikini di akaun Instagramnya yang disifatkan agak melampau dan keterlaluan, Ustaz Abu Syafiq tampil meminta orang ramai supaya berhenti mengutuk mahupun menghina Sajat sebaliknya mendoakan yang baik-baik agar suatu hari nanti dia akan memperoleh hidayah.



"Tidak perlu kutuk dan hina saudara Sajat. Elok kita doakan baik-baik dan hidayah buat beliau. Ramai yang hubungi saya minta serang Sajat sekarang. Saya jawab.. Sajat juga manusia biasa tidak terlepas dari dosa dan noda.

"Tegurlah dia dengan berhikmah. Ramai juga yang bergelar Ustaz dan PU namun tidak berhikmah dalam berdakwah. Sebelum nak tunding jari pada Sajat. Jangan lupa 4 jari pada diri dulu. Bertaubatlah," kata Ustaz Abu yang menyatakan dia menerima banyak panggilan telefon daripada orang ramai menyuruhnya menegur Sajat.

Klik untuk gambar besar

Dalam pada itu, Ustaz Abu turut meminta agar memberikan teguran kepada Sajat dengan cara berhemah. Malah, turut mendakwa ramai individu bergelar ustaz dan PU namun tidak berhikmah dalam berdakwah. staz Abu sempat menitipkan pesanan dengan mengatakan sebelum menunding jari kepada kepada Sajat, pandang pada diri sendiri terlebih dahulu dan bertaubat.

Terdahulu, PU Amin menyeru netizen supaya memboikot produk dan perniagaan milik Sajat. Malah, PU Syed turut menggesa pihak JAKIM dan PDRM mengambil tindakan sewajarnya ke atas usahawan tersebut.


www.myartis.com / Sumber & foto: Rotikaya, Astro Gempak & Instagram Ustaz Abu Syafiq


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: