16 August 2020

TAHNIAH - ERNIE ZAKRI KINI TUNANGAN SYAMEL



"Alhamdulillah, saya gembira impian mahu menyunting Ernie sebagai bakal isteri akhirnya dimakbulkan. Saya gementar juga apabila mengenangkan alam pertunangan ini banyak dugaan seperti yang sering diperkatakan. Saya akui perkara inilah yang amat ditakuti.

"Namun, insya-Allah, saya dan Ernie akan menjaga diri dan batas pergaulan. Kami takkan berjumpa selalu. Apa yang diharapkan, doa peminat bukan sahaja hubungan ini sampai ke jenjang pelamin, malah kekal hingga ke akhir hayat," kata penyanyi Syamel, 27, yang bersyukur apabila dia selamat bergelar tunangan penyanyi Ernie Zakri, 28.

Pasangan duet popular itu menamatkan spekulasi hubungan cinta apabila mengikat tali pertunangan dalam satu majlis ringkas di kediaman Ernie, petang semalam. Majlis ringkas tetapi meriah hanya dihadiri keluarga terdekat kedua-dua belah pihak bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Klik untuk gambar besar


Pada majlis itu, pihak Syamel atau nama sebenarnya Syameel Aqmal Mohd Fodzly menyerahkan tiga dulang hantaran, berbalas lima dulang. Mengulas tarikh diijabkabulkan, Syamel memberitahu, ia belum dibincangkan lagi.

"Untuk majlis pertunangan hari ini, tiada sebarang perbincangan menetapkan tarikh perkahwinan. Ia akan dilakukan kemudian. Bagaimanapun, saya tidak mahu bertunang lama-lama," jelas penyanyi yang popular dengan lagu 'Hidup Dalam Mati' dan 'Kau Pun Sama' itu.

Dalam pada itu, Ernie memberitahu dia dan Syamel merancang untuk mendirikan rumah tangga pada tahun hadapan namun masih belum mempunyai tarikh yang tepat.

"Perancangan untuk melangsungkan perkahwinan, Insya-Allah tahun hadapan. Doakan la yang baik-baik. Kalau dah tahu dan dapat kepastian bila tarikh itu, kami akan berkongsi kepada semua," ujar penyanyi lagu 'Gundah' ini.

Perkenalan pasangan yang pernah dinobatkan sebagai Artis Kolaborasi/Duo/Kumpulan Popular, Anugerah Bintang Popular (ABPBH) Ke-31 itu bermula ketika Syamel dan Ernie menyertai program realiti, Duo Star tiga tahun. Walaupun kelihatan mesra dan sering digosip bercinta, namun Syamel dan Ernie menyimpan kemas kisah cinta yang sekian lama terjalin. 







www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian, mStar, Instagram Syamel & Ernie Zakri


         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: