26 September 2020

DIDAKWA RIAK SELEPAS KONGSI VIDEO SUAMI SOLAT - INI JAWAPAN BALAS ABBY ABADI



Pelakon dan usahawan Abby Abadi baru-baru ini telah berkongsi satu video suaminya, Muhammad Faizal Zakaria atau Jai Ezzany sedang solat di tempat jualan.

Bagaimanapun, tindakan Abby itu dikatakan riak oleh segelintir netizen. Abby menerusi laman Instagram miliknya telah tampil menjawab kata-kata yang dilemparkan kepadanya..

"Semalam saya kongsikan video suami solat ni kt story. Ada yang dm kata ini riak, menunjuk. Saya balas semula, saya kata kalau suami pos sendiri, mungkin menunjuk tapi kan saya yg pos, ALLAH lebih tahu niat seseorang tu.

Klik untuk gambar besar


"Ini IG saya. Ye saya tak sempurna. Takkan mungkin sempurna, tapi saya cakap, saya kongsi tazkirah, renungan qalbu. Ingatkan pasal solat dalam IG ni agar IG saya bermanfaat utk org lain. Jadi bila tiba2 saya padam, ada juga kenangan indah yg saya tinggalkan disini," jelas Abby Abadi.

Menurut Abby, sangat rugi jika laman sosial hanya digunakan untuk bersembang kosong, menunjuk itu dan ini tan langsung berdakwah untuk mengingatkan kepada Pencipta.


"Bila ingatkan benda baik2, pergi mana2, apa keadaan pun mesti jaga solat, serba tak kena.. bila ajak liburan, ajak gi konsert, pergi layan benda2 mengarut.. berpuluh2 kali post pun takpe, siap repost lagi..bila pasal solat, sentap tak tentu hala... itulah kesilapan besar kita sebenarnya. Walhal hidup ni memang untuk sebarkan agama DIA.

"Muhasabahlah.. mmg tanggungjawab kita saling mengingatkan & berpesan2. Berpesan2.dgn kebenaran. Berpesan2 dgn kesabaran. Bukan sebab kita konon baik dari org lain, tp sebab nak sama2 ke syurga & bernilai disisiNYA," tulis Abby lagi.

Tambah Abby lagi, sangat rugi jika hidup tidak solat dan menangguh-nangguhkannya kerana kita tidak akan tahu bila kita akan pergi meninggalkan dunia yang sementara ini.










www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Abby Abadi

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: