11 November 2020

USTAZ EBIT LEW BANGUNKAN RUMAH NENEK USIA 70 TAHUN: "12 TAHUN BERDOA...."



Baru-baru ini, pendakwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew telah menziarahi sebuah rumah usang yang didiami seorang warga emas berusia 70 tahun. Perkongsian Ustaz Ebit itu membuatkan ramai tersentuh.

Terletak di Tumpat, Kelantan, rumah berkenaan kelihatan sungguh usang dengan bahagian atap yang bocor serta lantai hampir roboh.

"Menurut Ustaz Ebit, rumah berkenaan sungguh kecil dan segalanya dibuat di ruang tamu termasulah tempat tidur, masak mahupun kerja-kerja mengupas ikan bilis. Jelasnya, dia kemudian mengambil inisiatif untuk membantu menyiapkan rumah nenek tersebut dengan lebih sempurna.

"Alhamdulillah pagi ini dapat bantu bawa kayu, zink, dan keperluan buat rumah untuk nenek ini berumur 70 tahun. Makcik ini menangis, katanya setiap hari 12 tahun berdoa nak bagi ada rumah dan tempat solat sempurna jer.

Klik untuk gambar besar



"Tangisannya buat saya rasa sebak sayu. Saya minta beliau doakan saya. Syukur tadi bersama orang tempatan dan rakan yang lain dapat membantu makcik ini. Ya Allah tuhanku sedih rasanya," tuturnya.

Tambah Ustaz Ebit lagi, dia juga sudah membayarkan upah tukang rumah dan kerja menaik taraf mungkin mengambil masa 10 hari.

"Kerja dah dimulakan, Insya-Allah 10 hari ini boleh siap semuanya. Makcik ini gembira sangat. Beri juga sedikit sumbangan belanja tadi," katanya.





www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Ustaz Ebit Lew

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: