07 December 2020

"NETIZEN NI MACAM MALAIKAT..." - PEREKA BUSANA KOMEN ISU JUMPSUIT ASHIRA DITEGUR



Penyanyi Ashira telah tampil mengayakan jumpsuit berwarna merah ketika membuat persembahan peringkat separuh akhir Gegar Vaganza musim ketujuh (GV7) pada malam Ahad.

Bagimanapun, penampilan Ashira telah menerima kritikan segelintir penonton yang berpendapat jumpsuit itu kelihatan seksi kerana rekaannya pada bahagian anggota sulit lebih menyerlah dan menarik perhatian.

Menjawab kritikan netizen itu, pereka busana yang dikenali sebagai Jimmy berkata idea baju itu diinspirasi daripada seorang penyanyi antarabangsa atas permintaan Ashira sendiri.

"Baju ini atas permintaan Ashira, kami ambil inspirasi daripada pakaian yang digayakan oleh Gwen Stefani semasa membuat persembahan lalu. Saya memang bagi kebebasan untuk Ashira minta apa yang dia nak pakai pada malam separuh akhir.

Klik untuk gambar  besar



"Dari minggu pertama hingga suku akhir, idea dan styling semuanya datang daripada saya cuma kali ini kita bagi dia peluang untuk serlahkan mood yang dia mahu supaya dia lebih bersemangat untuk menyanyi.

"Sebagai penyanyi, dia pun ada keinginan nak pakai macam idola dia... saya sedar akan ada orang isukan tentang tiru fesyen tapi ini cuma inspired dan kita ubah sedikit mengikut kesesuaian pentas hiburan Malaysia," katanya.

Menerusi laman Twitter, netizen memuat naik komen nakal mengenai pakaian dipakai Ashira disifatkan terlalu ketat, seksi dan bunga merah yang dilekatkan pada bahagian bawah perut dikritik kurang sesuai.

Pada malam itu, Ashira mempersembahkan lagu 'Peluang Kedua' nyanyian asal Nabila Razali dan 'Don't Speak' (Gwen Stefani). Dia layak meneruskan saingan ke peringkat akhir minggu depan.



Sementara itu, pemilik butik Jimmy Couture ini menafikan rekaan pakaian itu kelihatan lucah dan seksi seperti didakwa netizen.

"Saya dah buat baju untuk peserta sejak Gegar Vaganza musim kedua lagi, kita dah faham apa kehendak stesen dan menggunakan material yang sesuai untuk format televisyen.

"Netizen nampak bentuk V bunga itu di area tersebut, padahal memang dalam rekaan inspired pun memang ada di situ. Kita cuma ikut sahaja cumanya Gwen pakai seluar pendek tapi kita tukar seluar panjang.


"Netizen ni macam malaikat, semua salah di mata mereka! Tapi saya okay sahaja dan tak terasa hati dengan komen serta kritikan mereka itu," ujarnya yang sudah berkecimpung lebih 15 tahun dalam dunia fesyen.

Sementara itu, Ashira berkata dia akan lebih berhati-hati dalam memilih pakaian selepas ini dan menerima segala komen netizen dengan hati terbuka.

"Terpulang pada mata dan fikiran yang melihatnya! Bagi saya pakaian ini tidak menjolok mata pun... ada lagi baju yang saya pernah pakai sebelum ini ketika menyanyikan lagu Fauziah Latif sampai kata saya tak pakai seluar. Tapi sebenarnya ada! Terima kasih atas komen-komen dan selepas ini kami akan lebih berhati-hati," tuturnya.

Selain Ashira, Jimmy juga pernah membuat rekaan baju untuk beberapa selebriti popular tanah air antaranya Siti Nordiana, Elly Mazlein, Liza Hanim, Amelina, Elyana dan Syura.


www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Ashira

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: