21 January 2021

SEMANGAT SEMAKIN PULIH - IBU JUAL BAJU T & BUKU NOTA UNTUK SAHAM ARWAH SANDRA



"Alhamdulillah... saya dah move on dan bersyukur sebab ramai orang di sekeliling yang memberi semangat terutama ahli keluarga dan peminat arwah Sandra. Berkat doa semua orang.

"Peminat arwah tidak berhenti tanya khabar dan beri semangat di laman sosial. Ujian ini membuatkan saya lebih dekat dan sentiasa ingat Allah. Saya ada buat beberapa perancangan untuk bekalan arwah.

"Setakat ini, ada menjual baju t shirt dan notebook arwah di laman sosial dan hasil jualan tersebut dibuat sebagai wakaf," demikianlah kata ibu kepada penyanyi Sandra Dianne, Syakinah Abdullah, 45, yng mengakui semangatnya kini sudah kembali kuat selepas empat bulan berlalu atas berkat doa daripada ahli keluarga dan peminat arwah anak perempuannya.

Syakinah tetap mahu melakukan sesuatu untuk saham akhirat buat Allahyarham anaknya, biarpun Sandra atau nama sebenarnya Alessandra Dianne Ampuria sudah tiada.

Klik untuk gambar besar



Menurut Syakinah yang menetap di Sabah, dia ada menjual baju T dan buku nota di laman sosial dan hasil jualan tersebut disedekahkan kepada pihak tertentu untuk tujuan wakaf.

Dalam pada itu, Syakinah yang ditemui ketika sesi pelancaran video muzik lagu terbaharu arwah anaknya berjudul 'SANDRA' secara maya itu turut memuji individu yang membawa watak sebagai Sandra dengan baik sehingga dia tidak dapat menahan air matanya daripada mengalir disebabkan terbayang arwah anak perempuannya masih ada.

Syakinah juga mengakui dia berasa terkejut apabila mengetahui Sandra sudah menunaikan hasratnya untuk membawa lagu genre R&B soul yang pertama kali dinyanyikan oleh Allahyarham.

"Pertama sekali, saya ucapkan tahniah kepada individu yang membawa watak Sandra dalam video muzik tersebut. Dia berjaya membawa watak arwah dengan baik.



"Lengong badan dan cara dia libas rambut itu seolah-olah memang arwah. Saya tak boleh fokus tempat lain, hanya fokus kepada dia sebab membayangkan arwah masih ada.

"Sebenarnya saya agak terkejut sebab arwah tak pernah nak bawa genre lagu seperti itu. Tapi saya pernah suarakan hasrat untuk arwah bawa lagu genre itu. Tak sangka arwah tunaikan hasrat saya dalam diam," ujarnya.

Sandra yang juga bekas peserta Big Stage 2020 a meninggal dunia pada 11 September lalu selepas enam hari bertarung nyawa di unit rawatan rapi (ICU), Hospital Putrajaya.

Pada 5 September tahun lalu, Allahyarham terbabit dalam kemalangan Lebuh Raya Utara Selatan Hubungan Tengah (Elite) berhampiran Subang Jaya, ketika dalam perjalanan mengikuti latihan konsert minggu keempat Big Stage di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).




www.myartis.com / Sumber: mStar & Harian Metro

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: