02 April 2021

"KITA PENDOSA, BAGI MASA... DIA AKAN OKAY" - IKA NABELLA 'RIMAS' DITANYA ISU NONNY



"Nak beritahu, tak payah la cari saya... tak payah WhatsApp saya update apa-apa. Bukannya saya tak ada IG dia. Takkan sebab saya tak komen apa-apa, tak post apa-apa, hampa (anda) ingat saya tak tahu apa terjadi.

"Hampa WhatsApp aku berjela. Ada, saya follow dia! Saya nampak dia post. Sungguh menyedihkan, saya menangis dan berfikir sejak perkongsian pertama tapi saya tak mahu bercakap tentang perkara itu kepada sesiapa.

"Saya tak mahu ulas apa-apa sebab saya manusia biasa. Mata kasar kita saja nampak kita semua berbeza. Apa kita lalui berbeza... nikmat dan dugaan hidup kita juga berbeza. Tapi hakikatnya... kita semua sama, kita semua adalah pendosa. Allah tutup aib kita. Bagi dia masa... dia akan okay," tulis pelakon Ika Nabella menerusi laman Instagram miliknya baru-baru ini.

Apabila seorang itu 'buat hal', sudah tentu orang di sekelilingnya akan terkena tempias. Begitulah yang berlaku kepada Ika yang mula rimas apabila ramai pihak mahu mencarinya susulan tindakan rakan baik, pelakon Nonny Nadirah yang didkawa berkongsi foto seksi di Instagram.

Ika atau nama sebenarnya Ika Nabila Abdul Rahim, 32, yang enggan mengulas mengenai isu itu berharap semua pihak berhenti menilai seseorang memandangkan masing-masing melalui dugaan dan nikmat yang berbeza.

Klik untuk gambar besar



Netizen dapat meneka status yang dimuat naik itu ditujukan kepada Nonny memandangkan mereka sama-sama menyertai program Akademi Fantasia (AF). Dalam pada itu, Ika memberitahu dia sangat mengenali hati budi rakannya itu yang mempunyai prinsip serta lebih mengutamakan orang tersayang.

"Saya kenal hati budi dia. Dia tidak seperti itu... kalau dulu, saya selalu menjadi yang jahat. Pakai seluar pendek pun dia tak reti. Singlet pun tak tahu pakai, saya yang mengajar dia fesyen bodoh. Dia tak pernah nak ikut pun. Malu dia kata... dia ada prinsip. Dia tahu tujuan hidup dia. Dia tahu siapa diri dia, siapa keutamaan dia.

"Dia hidup untuk mama dia dan orang-orang yang dia sayang. Walaupun orang-orang yang dia sayang itu bodoh tak reti hargai dia. Dulu saya selalu marah dia jangan jadi bodoh apabila sayang orang, sayang diri sendiri dulu baru fikir orang.

"Tapi saya hanya mampu marah saja. Dia pun bukan budak-budak. Saya kenal dia. Dia pun tahu saya kenal dia. Bukan hashtag bff tapi pernah la beberapa kali raya sama-sama. Kalau dia perlukan saya pandai-pandai la dia cari saya," ujarnya.


Sementara itu, pelakon drama bersiri 'Patah Sayap Bertongkat Paruh' turut mendedahkan sikap rakannya itu yang tidak gemar berkongsi masalah sejak dahulu lagi.

"Aku ada saja di sini. Aku tak nak balik-balik call kau, nanti kau benci. Kalau kau depan aku mungkin aku lempang kau dulu baru peluk kau sebab kau tak kongsi dengan aku masalah kau macam kau selalu buat dulu.

"Ini la perangai buruk kau daripada dulu, suka diam-diam simpan masalah lepas tu buat hal. Jaga diri ok? Kau ok tu aku tahu. Bila-bila masa kau perlukan aku... call, aku ada saja ni," tuturnya.

Sebelum ini, penyanyi Mila Jirin turut memberi teguran dan nasihat kepada Nonny yang memuat naik foto berpakaian seksi di laman Instagram pada minggu lalu. Bagaimanapun nampaknya teguran dan nasihat orang ramai kepada Nonny Nadirah tidak berhasil apabila dia berterusan berkongsi gambar seksi di Instagram.


www.myartis.com / Sumber & foto: mStar & Instagram Ika Nabella

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: