31 May 2021

ISU 'ANTIVAKSIN' - FARA HANIM HUBUNGI RITA RUDAINI & LUFYA UNTUK MOHON MAAF



"Selepas bermuhasabah dan merenung segala kekurangan dan kelemahan diri, Anim menerima dengan terbuka teguran-teguran ramai berkenaan isu membabitkan Anim sebelum ini. Anim sedar apa yang Nabi junjungan besar kita berpesan, 'Setiap anak Adam melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan itu adalah mereka yang bertaubat. (Riwayat Ibn Majah).

"Atas pesan Nabi kita, InshaAllah Anim menginsafi kelemahan dan akan baiki diri Anim untuk menjadi hamba-Nya yang lebih baik," demikian tulis pengacara Fara Hanim Razak yang tampil memohon maaf kepada kedua-dua jirannya, pelakon Rita Rudaini serta Lufya Omar selepas tular kisah mengenai dua selebriti berkenaan yang dianggap anti-vaksin.

Dalam hantarannya di laman Instagram, wanita yang mesra disapa Anim ini berkata, dia bermuhasabah diri dan menerima setiap teguran yang diberikan kepadanya. Menerusi entri tersebut juga, Anim turut memaklumkan dia sudah menghubungi kedua-dua selebriti berkenaan untuk memohon maaf.

"Anim baru sahaja menghubungi pihak terbabit untuk memohon maaf dan di sini juga Anim ingin memohon maaf secara terbuka. Hasrat Anim hanya satu iaitu seluruh rakyat Malaysia bersatu hati menentang ancaman virus Covid-19.

Klik untuk gambar besar



"Sesungguhnya kita belum menang, tapi kita boleh menang bila hati kita bersatu bersama berjuang dengan penuh sabar. Sekali lagi, Anim mohon maaf. Terima kasih semua," katanya lagi.

Anim memuat naik dua hantaran yang dikepilkan bersama mesej permohonan maaf yang dihantar kepada kedua-dua selebriti itu. Jumaat lalu, heboh di media sosial mengenai ciapan Anim di Twitter yang berkongsi cerita mengenai jirannya yang dikatakan sebagai anti-vaksin.

Tidak menamakan mereka, Anim melabelkan kedua-dua wanita itu dengan nama RR dan LL, sekali gus menuai komen netizen yang memberi jawapan kepada 'klu' yang diberikan.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: