14 June 2021

DISURUH PERCEPAT NIKAH DI PEJABAT AGAMA - AINUL AISHAH ENGGAN, MAHU ADAKAN MAJLIS



"Ya saya bertunang dan sukar merancang perkahwinan semasa Covid seperti orang lain tapi saya okey. Beberapa orang minta berkahwin tanpa mengadakan majlis kerana mereka mengatakan yang penting adalah 'dah nikah dulu'.

"Mereka tidak memahami apa yang saya mahupun sebagai pengantin perempuan dan dengan menjadi diri saya. Saya seorang gadis yang sentimental. Saya menghargai setiap detik. Apa yang saya mahukan adalah majis nikah dan resepsi yang sederhana untuk keluarga rapat dan rakan bagi meraikan hari penting dalam hidup saya, bersama-sama dengan saya.

"Bukan di pejabat agama tanpa resepsi dan orang penting di sebelah saya. Itu akan jadi hari paling sedih dalam hidup saya sekiranya saya perlu melakukan," itulah tulis pelakon Ainul Aishah menerusi muat naik di laman Instagram miliknya.

Klik untuk gambar besar



Dalam entri tersebut, Ainul atau nama penuhnya Ainul Aishah Azizun, 36, mendedahkan ada segelintir individu yang menyuruh dirinya dan tunang, Khairul Redzuan mempercepatkan majlis perkahwinan.

Bagaimanapun, Ainul enggan menuruti kerana dia menginginkan majlis serba sederhana yang dihadiri oleh keluarga terdekat dan rakan. Malah, dia faham dengan keadaan pandemik Covid-19 yang masih berada di tahap yang membimbangkan.

Pelakon drama 'Semerah Cinta Humairah' itu dalam mada sama turut menegaskan dia akan menunggu hingga tiba hari yang sesuai untuk adakan majlis bagi merealisasikan segala impiannya.



"Sorry not sorry. Vibes adalah segalanya bagi saya dan saya tidak boleh menerangkan lebih lanjut di sini. Jika anda tahu, anda tahu. Dan yang paling penting, ini adalah sesuatu yang perlu diingini serta diingat semula ketika berumur. Bukan untuk orang yang menyuruh saya untuk berkahwin cepat. Ini bukan kenangan mereka, ini kepunyaan saya.

"Jadi ingatlah, saya tidak akan dengar dari siapa pun tentang hari yang sangat penting dan saya boleh tunggu hari itu," katanya yang mengikat tali pertunangan dengan seorang ahlis perniagaan setelah empat tahun bercinta.

Difahamkan, pasangan ini merancang untuk melangsungkan majlis perkahwinan sekitar hujung tahun ini antara bulan Oktober hingga Disember.







         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: