21 June 2021

'YUNOS LAITH' - NAMA PILIHAN LISA & YUSRY UNTUK ANAK KETIGA



"Assalamualaikum. Kami ingin perkenalkan adik kami yang genap berusia tujuh hari. Nama dia Yunos Laith Yusry. Nama Yunos diambil sempena nama nabi dan Laith pula membawa maksud berani seperti sang singa.

"Alhamdulillah, terima kasih semua di atas doa dan ucapan anda buat kami sekeluarga," demikian kata pelakon Datin Lisa Surihani yng mengumumkan nama anak ketiganya selepas genap seminggu kelahirannya iaitu pada 15 Jun lalu.

Lisa, 35, dan suaminya, pengarah dan pelakon Datuk Yusry Abdul Halim, 48, sepakat memilih nama 'Yunos Laith' untuk anak lelaki mereka itu. Dalam masa sama, Lisa turut berkongsikan maksud nama tersebut.

Dalam entri berkenaan, memaparkan gambar ketiga-tiga anak pasangan ini, namun wajah Yunos Laith hanya dapat dilihat dari tepi sahaja.

Klik untuk gambar besar



Perkongsian Lisa mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang memuji nama anak ketiganya itu mendoakan membesar dengan baik serta menjadi anak yang soleh.

Untuk makluman, Yusry dan Lisa mendirikan rumah tangga pada Februari 2012. Pasangan itu kini sudah dikurniakan tiga cahaya mata, Yahaira Leanne, 6 serta Yusof Leonne, 4, dan Yunos Laith.

Sementara itu, Lisa juga sempat menitip ucapan istimewa Hari Bapa buat suami tercinta menerusi satu lagi entri di laman Instagram miliknya.

"Sangat bersyukur dengan cara awak melayani anak-anak kita, Yong dan Yeop dengan sabar dan penuh kasih sayang dan sekarang dengan Lang pula. Bulan Jun yang cukup bermakna untuk diingati dengan pelbagai sebab. Selamat Hari Bapa, bapa kepada anak-anak kami, YL," tulis Lisa.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: