04 August 2021

10 AHLI KELUARGA AIMAN TINO DISAHKAN POSITIF COVID-19



10 anggota keluarga penyanyi Aiman Tino termasuk ibu, Hazelina Mat Jalil dan bapa, Yusri Ishak telah dijangkiti wabak Covid-19 sejak 10 hari lalu. Ibu Aiman ketika dihubungi memaklumkan dia dan suami bersama lima anak mereka iaitu Nurisfasha, 19, Mohd Haikal, 15, Nur Alya Mahsuri, 12, Nurqaseh, 10, dan Nina Izzara, 6, kini menjalani kuarantin di kediaman mereka di Kuala Kubu Bharu, Selangor.

Manakala, anak sulungnya iaitu Nurfara Ain, 27 dan suami, Mohd Zafril, 36, serta anak mereka yang berusia sebulan kini menjalani kuarantin secara berasing di Shah Alam. Bagaimanapun, Hazelina, 45, memberitahu, penyanyi lagu 'Ku Rela Dibenci' itu tidak dijangkiti memandangkan sudah lama tidak pulang ke rumah dan menetap di Kuala Lumpur.

"Saya, suami dan empat orang anak saya disahkan positif... kami semua masih kuarantin kendiri di rumah. Selain itu, anak sulung, suami dan anak dia juga dijangkiti tapi mereka kuarantin di rumah Shah Alam. Hari ini sudah masuk 10 hari kami kuarantin.

"Saya tak tahu punca dari mana tapi sebelum swab test tu, saya memang ada demam selepas balik dari pekan. Selepas itu, suami pula demam selepas balik ambil suntikan dos pertama vaksin. Bila dah ramai demam dalam rumah ini, kami ambil keputusan buat swab test dan keputusan positif," katanya.

Klik untuk gambar besar



Terdahulu, kakak kepada Aiman Tino iaitu penyanyi Fara Hezel memuat naik status di laman Instagram memohon agar semua orang mendoakan keluarganya yang disahkan positif Covid-19. Dalam pada itu, Hazelina memberitahu biarpun sudah 10 hari menjalani kuarantin namun keadaan kesihatannya semakin merosot disebabkan mengidap penyakit asma.

"Anak-anak dan suami dah baik demam... cuma, keadaan saya seorang saja yang agak teruk. Saya memang ada asma yang teruk tambah pula dengan demam dan batuk yang tak baik-baik lagi sehingga kini. Seksa sangat batuk ini dan susah saya nak bernafas.

"Pagi tadi pun badan saya jadi sangat lemah dan rasa nak pitam. Tapi deria rasa dan bau sudah kembali. Doktor memang ada cakap kalau tak cukup oksigen, kena call ambulans untuk bawa saya ke hospital. Hari ini keadaan saya semakin teruk pula tapi tak pasti lagi perlu ke hospital atau tidak," ujarnya.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: