14 August 2021

"BILA-BILA MASA ALLAH BOLEH AMBIL NYAWA..." - VICHA BERTUDUNG, MOHON DOA



Sejak akhir-akhir ini ramai selebriti wanita mengambil keputusan berhijrah, begitu jugalah dengan pelawak dan pelakon, Vicha Saywho yang turut tampil dengan imej baharunya yang kini sudah bertudung. Menurut Vicha, banyak perkara yang bermain di fikiran hingga membantutkan hasratnya untuk bertudung selama ini.

"Bila-bila masa Allah boleh ambil nyawa saya dan sudah tiba masanya untuk saya berhijrah ke arah yang lebih baik. Niat untuk bertudung memang sudah lama. Malah, sepanjang Ramadan lalu saya cuba memakai tudung perlahan-lahan.

"Apa yang menjadi kebimbangan selama ini adalah jika keputusan untuk bertudung akan menyukarkan peluang saya untuk mencari makan dalam bidang ini sebab saya adalah seorang pelawak.

"Namun, melihat kejadian demi kejadian yang berlaku termasuk pemergian Allahyarham Siti Sarah benar-benar membuka mata saya untuk berhijrah. Saya terfikir sampai bila saya kena takut dengan pekerjaan sedangkan Tuhan yang maha memberi kekayaan dan rezeki kepada umatnya," ujarnya.

Klik untuk gambar besar



Menurut Vicha, dia berharap penghijrahan yang dilakukan akan berterusan selama-lamanya. Vicha berkata, selepas berbincang dengan rakan-rakan yang kebanyakannya sudah bertudung, dia kuatkan hati dan dekatkan diri dengan Allah.

"Hari ini adalah detik paling indah dalam hidup saya dan saya mohon doa daripada orang ramai supaya saya terus istiqamah. Saya juga berharap Allah akan terus beri perasaan ketakutan dalam dunia ini sampai bila-bila. Saya bimbang jika keadaan negara sudah kembali pulih dan kita mendapat semula nikmat dunia, kita lupa untuk dengan-Nya," katanya.

Dalam pada itu, Vicha mengakui Allahyarham Siti Sarah adalah rakan artis yang sangat baik: "Baru-baru ini arwah ada memberikan saya jubah yang dibuat khas mengikut saiz saya. Padahal saya hanya tanya adakah saiz saya ada dijual.

"Ketika menyarung jubah pemberiannya, hati saya sangat gembira dan ingatkan nak beritahu yang kepadanya yang saya cantik dengan tudung yang dikenakan. Arwah sangat baik walaupun kami tidak rapat," jelasnya.


         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: